marți, 13 iulie 2021

Mordecai Ardon - Sarah

 MĂ TREZESC PENTRU IERI CARE DEVINE ALATĂIERI

"Mă trezesc să mă gîndesc la ziua de ieri
Ieri am scris un poem prost
Dar am crezut ca a fost genial
Ieri am mai spălat şi o femeie afazică
Şi am furat o revista culinară
Din sala de aşteptare a ginecologului mamei mele.

Femeia afazică să numeşte Marta,
Ea a fost odinioră sortatoare de trufe la bandă
Nu m-am uitat încă pe revista culinară
Mama are încă un uter
Dar nu-l foloseşte.

Dupa ce m-a gîndit la ziua de ieri
Meditez la ziua de alatăieri
Alatăieri n-am spălat nimeni
Mai ales nu pe mine
Nu am furat reviste
Tatăl meu mi-a scris pe o carte poştală cu o zebră păscînd
Că a fost mîndru de fiica sa adoptivă care a dat naştere
Unui fiu fără buză de iepure
Buturuga de platan era umedă
De la urina unui turist irlandez.

Acest turist irlandez a vrut să mă omoare ieri
Nu vreau să mă opresc prea mult la asta
În cele din urmă este vorba de astăzi
De acum
Acum mi-am recitit poemul
Nici de data asta nu-i genial."

de Delphine Lecompt
(traducatori Doina Ioanid & Jan H. Mysjkin)



----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Mordecai Ardon
Titlul: Sarah
Titlul original: Sarah
Data: 1947
Stilul: expresionism
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Mordecai Ardon ( 13 iulie 1896 - 18 iunie 1992) pictor israelian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu