miercuri, 22 decembrie 2021

Jean-Michel Basquiat - Cap

 

Am încercat să-ţi spunem

"Într-o cârciumă sărăcăcioasă
de pe o stradă lăturalnică,
târziu, într-o seară,
l-am întâlnit pe bătrânul meu profesor de mate
stând la o masă într-un colţ,
plângând.

Nu-i o privelişte prea plăcută
bătrânul profesor de mate
cu lacrimile curgându-i în bere.

„Vreau să vă spun”
zise.
„Nu are sens”.
„Nu are sens, fir-ar să fie.

Doi plus doi
e un număr aleator.

Suma unghiurilor unui triunghi
este 37 grade sau 460 sau minus 11,
sau ceva ce nu poate fi determinat.
Cercurile se bombează.
Pătratele nu au destule colţuri.
Toate liniile paralele
se întâlnesc
sau nu există
sau se duc încotro au chef afurisitele.
Axa abciselor
nu e pe aceeaşi pagină
cu axa ordonatelor.

Nu există geometrie
care să se potrivească cu spaţiul nostru.

Te sui în autobuzul 4 pentru gară
şi când ajungi
e zborul 968 pentru Istanbul
redirijat spre Manchester,
şi trebuie să te întorci pe jos.

Timpul se scurge din ceas
şi fuge în lateral cât îl ţin picioarele.

O femeie
egal trei femei
sau nicio femeie,
nu neapărat
în ordinea asta.

Voi, nenorociţilor, aţi ştiut
toate astea, nu-i aşa?
Aţi ştiut de la bun început,”
zise,
sorbind-şi berea.

„Am încercat să-ţi spunem,”
am zis.
„Am încercat să-ţi spunem.” "

de Michael Swan
 

 
--------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Jean-Michel Basquiat
Titlul: Cap
Titlul original: Head
Data: 1981
Stilul: Neo-Expresionism, Street art
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Jean-Michel Basquiat ( 22 decembrie 1960 - 12 august 1988) pictor american.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu