sâmbătă, 15 ianuarie 2022

Giovanni Segantini - Vittore Grubicy

 

Fumătorul de opiu

"M-am scufundat și blând mă-nec.
Muzica dulce ca parfumul și suava lumină
Aurită de la minunăția culorilor sonore
Mă-nfășoară în lințoliul ei pe veci.
Nu mai există timp. Mă-nchid și totuși zbor.
Iar noaptea mă-mprejmuiesc erele apuse.
Am stors plăcerea dintr-un milion de epoci.
În amintire găsit-am viitorul.

Și-am închiriat mansarda asta mică
C-un pat de paie și c-un scaun scobit.
Mi-e trupul rupt ca zdreanța unui cort
Am doar un dumicat de pâine din care-a mușcat guzganul
Și pipa de opiu. Mai am furia, disperarea și regretul
Sufletul vândut la cămătari și spiritul frenetic."

de Arthur Symons
 

 
-----------------------------------------------------------------------------
Pictor: Giovanni Segantini
Titlul: Vittore Grubicy
Titlul original: Vittore Grubicy
Data: 1887
Stilul: simbolism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Giovanni Segantini (15 ianuarie 1858 – 28 septembrie 1899) a fost un pictor italian nascut la Arco in Trentino.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu