miercuri, 12 ianuarie 2022

John Singer Sargent - Madame X (also known as Madame Pierre Gautreau)

 

Nori, eu
II
...ce m-a făcut să uit de mine (Dante, Purgatoriul, VIII, 15)

"Nisipul aproape negru, marea de cobalt.
Brusc mă aflam în afara mea, uitată
într-un spațiu pe care nu-l recunoșteam încă.
Deodată ploaia, la fel ca în Nord,
totuși eu lipseam. Priveam lucrurile printr-un chenar,
orbită de lumina unui fulger pe cer.
Cea care eram eu stătea nemișcată în bătaia vântului
cu picioarele înghețate în apă.
Era întoarsă cu spatele, privind în zarea
pe care doar ea o vedea. Mi-am luat sandalele
și prosopul plin de sare. Ploaia era pe sfârșite,
norii se risipeau în aerul alb-cenușiu.
Trecea din nou timpul? Începuse iar curgerea?
M-am lăsat pe mine însămi acolo jos, netulburată."

de Antonella Anedda Angioy 
 

 
-------------------------------------------------------------------------------
Pictor: John Singer Sargent
Titlul:
Titlul original: Madame X (also known as Madame Pierre Gautreau)
Data: 1884
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 208.6 x 109.9 cm
Unde se gaseste: Metropolitan Museum of Art (Met), New York City, NY, US

Date despre pictor:
John Singer Sargent (12 ianuarie 1856 – 14 aprilie 1925), pictor american

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu