sâmbătă, 8 ianuarie 2022

Serge Poliakoff - Composition

 

Fără anestezie
(Pa narkozë)

"Fără ochelarii +2
literele mi se par linii
numerele – fără valoare. Asta nu mă-mpiedică
să ridic paharul
să gândesc de ce a fost prins tocmai acest peşte
plin de mări memorizate-n solzi, acum inert.

Îmi pregătesc operaţia. N-am nevoie de ochelari +2
nici peştele de anestezie. Nu mă gândesc
deloc la mările lui
care mamă l-a născut, unde-i vâslesc puii
ce peşte îndrăgostit suferă după el.

Ştiu, marea nu se va goli niciodată
mereu îşi spală memoria
nu ţine cimitire, cuvântări, in memoriam
niciodată n-a condamnat rechini pentru crime de război
le împarte tuturor în mod egal
sarea şi aerul."

de Hiqmet Meçaj
 

 
-------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Serge Poliakoff
Titlul:
Titlul original: Composition
Data: 1952
Stilul: Tachisme
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Serge Poliakoff ( 8 ianuarie 1906 - 12 octombrie 1969) pictor francez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu