marți, 15 februarie 2022

Lourenço Gonçalves - Încolțit

Arta de a pierde

”A pierde nu-i o artă grea, se ştie;
atîte să se piardă par a vrea,
că a le pierde nu-i o tragedie.

Să pierzi mereu ceva. Firesc să-ţi fie
cînd pierzi ba chei, ba timp asemenea.
A pierde nu-i o artă grea, se ştie.

Apoi să pierzi cu-avînt, cu dibăcie,
să te-antrenezi uitînd cît poţi uita:
neamintirea nu-i o tragedie.

Eu ceasul mamei l-am pierdut. Şi scrie
alt nume pe ce case-aş mai avea.
A pierde nu-i o artă grea, se ştie.

Pierdui vreo trei cetăţi, o-mpărăţie,
fiefuri, rîuri, avuţia mea...
Îmi cam lipsesc, dar nu-i o tragedie."

Chiar cînd pe tine te-am pierdut (iar mie
mi-erai atît!), să mint nu aş putea,
a pierde nu-i o artă grea, se ştie,
chiar cînd ar fi (cînd este!) tragedie.”

de Elizabeth Bishop
(1976)



------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Lourenço Gonçalves
Titlul: Încolțit
Titlul original: Acuados
Data;
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe pinza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Lourenço Gonçalves pictor brazilian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu