joi, 21 aprilie 2022

Jean Hélion - A rebours

 

crăpătură

"În imobilitate, liniștea impalpabilă,
Sunt acolo. Sunt singur. Dacă mă lovesc, mă mișc.
Încerc să protejez un lucru roșu și sângerat
Lumea este un haos precis și neiertător.

Sunt oameni în jur, îi aud respirând
Iar treptele sale mecanice se intersectează pe spalier.
Cu toate acestea, am simțit durerea și furia;
Aproape de mine, foarte aproape, un orb suspină.
Am supraviețuit mult timp. Asta e amuzant.
Îmi amintesc foarte bine vremurile speranței
Și îmi amintesc chiar de copilăria mea timpurie
Dar cred că acesta este ultimul meu rol.

Tu stii? Am văzut clar din prima secundă,
Era cam frig și transpiram de frică
Podul era spart, era ora șapte
Crăpătura era acolo, tăcută și adâncă."

de Michel Houellebecq
 

 
-----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jean Hélion
Titlul:
Titlul original: A rebours
Data: 1947
Stilul: Expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte:

Date despre pictor:
Jean Hélion (21 aprilie 1904 - 27 octombrie 1987) a fost un pictor francez

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu