joi, 2 iunie 2022

Paul-Albert Besnard - O femeie cu draperie albastră

 Am nevoie de sentimente

"Nu am nevoie de bani.

Am nevoie de sentimente.
Am nevoie de cuvinte, de cuvinte bine cumpănite
de florile numite gânduri
de trandafirii numiți prezență
de vise care sălășluiesc în copaci,
de cântece care fac statuile să danseze,
de stele care șoptesc la urechile îndrăgostiților.
Am nevoie de poezie,
această magie care arde greutatea cuvintelor
și readuce la viață emoțiile, dându-le culori noi.

Poezia mea pârjolește ca un foc
o trec printre degete ca pe o mătanie
Nu mă rog, pentru că sunt o poetă a nenorocirii
care, uneori, tace ore în șir, în chinurile facerii,
sunt poeta care strigă și care se joacă cu strigătul ei
sunt poeta care cântă și nu-și găsește cuvintele
sunt spicul uscat pe care sunetul îl culcă la pământ
sunt cântecul de leagăn care îi face pe copii să plângă
sunt lauda de sine care se clatină și cade,
mantia de metal a unei lungi rugăciuni
a condoleanțelor din trecut, care nu mai văd lumina."

de Alda Merini
(traducere de Anastasia Gavrilovici)



-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Paul-Albert Besnard
Titlul : O femeie cu draperie albastră
Titlul original:
Data :
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Paul-Albert Besnard ( 2 iunie 1849 - 4 decembrie 1934 ) pictor francez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu