joi, 10 august 2023

Jindrich Styrsky - Din jurnalul meu

 din jurnalul meu

ora șase
sunetul zorilor
sirenele mașinilor de pompieri
motocoasele pe benzină ieftine
mă obligă să mă trezesc
deschid ochii
după prima gură de cafea

astăzi nu am niciun gând lucid
care să mă facă impetuos
și plin de speranță

astăzi un răsărit de soare costă un euro
știu deja
dacă plătești în lei
prețul este diferit

la prima țigară
clinchetul de gheață din paharul de whisky
îmi amintește de j.r.
la a doua țigară
mă gândesc la verdele mării
și la părul lui venus care strălucește pe plajă

monologurile mele cu munții
cu statuia ”gânditorul erei atomice”
cu jardinierele
cu parchetul de lemn
cu frunzele teilor
cu trandafirii
cu clipa
sunt perfecte

oamenii de pe stradă vorbesc
despre solitaire

un cățeluș maidanez
mă salută

aov

 


 
---------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jindrich Styrsky
Titlul: Din jurnalul meu
Titlul original:
Data: 1933
Stilul: simbolism
Mod de realizare: ulei
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Jindřich Štyrský ( 10 august 1899 - 21 martie 1942 ) pictor ceh

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu