vineri, 12 ianuarie 2024

Arshile Gorky - The Liver is the Cock's Comb

 febra lumi

la minus zece grade
mă uit la turlele bisericilor ortodoxe
și la străzile orașului
în care m-am născut

o femeie își poartă câinele în lesă
îmbrăcat într-un tricou roșu
cu imaginea lui patrocle
îi cer să fac poze cu el
lângă statuia ”gânditorul erei atomice”
câțiva trecători s-au oferit
să o ajute

la 1000 kilometrii distanță
mamele din kiev
își îmbracă copiii în veste antiglonț
și îi trimit la școală

după gerul de afară
mi-am preparat ceaiul de cimbrișor
și am închis ochii

acest secol
îmi tulbură mintea

aov

 


 
-------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Arshile Gorky
Titlul:
Titlul original: The Liver is the Cock's Comb
Data: 1944
Stilul: Expresionism abstract
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Albright-Knox Art Gallery, Buffalo, NY, US

Date despre pictor:
Vostanik Manuk Adoyan (Արշիլ Գորկի, Վոստանիկ Մանուկ Ադոյան) ( 1904 - 21 iulie 1948) pictor armean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu