luni, 22 aprilie 2024

Grigore Bujor Hariga - Pro Musica

 Grigore Bujor Hariga - Pro Musica

"Grigore Bujor Hariga, chitaristul trupei Pro Musica, figură emblematică a rockului românesc, a trecut la cele veșnice sâmbătă, 20 aprilie, după o lungă și grea suferinţă.
„Hari”, aşa cum îi spuneau prietenii, a fost profesorul de chitară al multor muzicieni recunoscuţi.

Grigore Bujor Hariga a fost recompensat cu o Diplomă de Excelenţă din partea Primăriei Timişoara pentru întreaga sa activitate în anul 2007. 




De asemenea, Pro Musica, trupă din care făcea parte din 1981, a fost distinsă, în 2024, cu Medalia – Ordinul „Meritul Cultural” în grad de Cavaler, Categoria B, semnat de președintele României, pentru contribuția, prin muzică, la „dezvoltarea spiritului civic în societatea românească“.
„Vestea asta m-a zdruncinat. A murit Hari. Bujor Hariga. Pur și simplu nu-mi vine să cred. Ce om fain, ce om bun a fost! Eu l-am perceput întotdeauna ca un fel de gentleman printre muzicienii anilor 80 cu care aveam de-a face. Și am avut cu mulți de-a face. Hari a fost un tip altfel. Prin mâna lui au trecut mulți chitariști din Timișoara. Când îți explica ceva, emana o căldură de-ți făcea plăcere să-l asculți. La Pro Musica eu eram cu vreo 10 ani mai tânăr decât cel mai tânăr dintre ei, un puști de fapt, cu Hari am avut o relație umană aparte fața de restul trupei, multe am învățat de la el. Când mă vedea prin Timișoara, îmi zicea „colegul meu de cameră“. Asta pentru că ne împărțeam camera de hotel în turneu. În anii 80, iarna, era un frig cumplit, Hari avea întotdeauna un radiator cu el. Dacă îl uita, aveam eu unul. La el am ascultat prima data Weather Report, îmi arăta liniile de bas ale lui Jaco, câte și mai câte… Doamne câte amintiri îmi vin acum… Mi-e greu sa cred că s-a dus. Încet, încet dispare generația asta”, a transmis chitaristul Cristian Podratzky, pe Facebook."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu