sâmbătă, 27 mai 2017

Dana Nechita - Tufanele la Sumerna

Sa ne iubim ca florile

Sa ne iubim ca florile
in noi insine
Sa crestem pe ramura
vie a cuvintului
Eu sunt
A
petala strigarii,
tu esti
U
friguroasa floare
Sa ne iubim ca florile
in noi insine
ca litere singure
in interiorul cuvintului
O, tu cuvintule
sex si matrice
din care se naste
intreg viitorul
Sa ne iubim ca florile
in noi insine
in voi insiva
in ei insisi,
ca florile, numai ca florile,
florile dalbe,
flori de mar.


de Nichita Stanescu


-------------------------------------------------------
Pictura : Dana Nechita
Nume tablou : Tufanele la Sumerna
Data : 2014
Dimensiunea : 20 x 30 cm
Media:Ulei pe panza

Dana Nechita - Curtea veche

ZIUA EMIL ISAC

Astept

Aştept mereu şi nu ştiu ce aştept.
Aştept o fată să-mi vie la piept.
Aştept un blestem, ori un cântec aştept,
Şi nu ştiu ce aştept.


Cu ochi aprinşi aştept. Şi tot nu vine.
Nu vine nici rău, nu vine nici bine.
Mor toate morţile în mine.
Şi renasc toate vieţile.
Şi tot nu vine.

Aştept, aştept. Şi nu ştiu ce aştept.
Aştept, lumină ori noapte?
Aştept, viaţă ori moarte?
Aştept, aştept. Şi de departe
Mă cheamă ale beznei şoapte...

de Emil Isac


--------------------------------------------------------------------------------
Emil Isac (n. 17 mai 1886, Cluj - d. 25 martie 1954, Cluj) a fost un poet român, membru corespondent (din 1948) al Academiei Române.
Emil Isac a fost fiul avocatului Aurel Isac (1845–1932) și al soției sale, profesoara de desen, Eliza născută Roșescu (1854–1922).
a studiat la Liceul Piariștilor din Cluj și Liceul Grăniceresc din Năsăud. A urmat cursurile de la Facultatea de Drept și Facultatea de Științe Sociale de la Cluj. A locuit în mare parte din viața sa, în orașul Cluj (mai exact începând cu 1895). A debutat în 1903 cu poezia La umbra plopilor în data de 25 noiembrie, în revista „Familia” apoi a colaborat la „Viața nouă”, „Noua revistă română”, „România muncitoare”, „Cuvântul liber”, „Viața românească”, etc. Printre poeziile sale cele mai cunoscute se numără Mama, Ochii tăi albaștri și Pe lângă apa care trece.
Deja de pe vremea studiului la Facultatea de Științe Juridice din Cluj, Emil Isac a făcut cunoștință cu ideile progresiste și umanitariste și s-a atașat cauzei clasei muncitoare.
După moartea sa, în 1954 a fost înființat un muzeu în casa sa din oraș, Muzeul „Emil Isac”, format din trei mari camere, dedicate vieții poetului, tatălui său și lucrărilor sale.
------------------------------------------------------------------------------------
Pictura : Dana Nechita
Nume tablou : Curtea veche
Data : 2013
Dimensiunea :
Media:Ulei pe panza

Gustave Caillebotte - Promenada la Argenteuil

Poem

– Servus, zise Umbra, iacă, te privesc.
Orice faci, într-una stau să te-amăgesc.
Nu-ţi dau strop, nici cale, stau cu tine-ntr-una,
Să-ţi arăt din soare cum se iscă luna.


- Servus, i-am zis Umbrei, nu mă tem de tine.
Soarele şi Luna le-am trecut prin mine.
Ce îmi zici acum? Că-s fruct trecut şi sterp?
De la tine, Umbră, ce să tot aştept?

S-a jucat prin falduri, a tăcut un pic,
Aşteptând s-o caut, să o tot ridic.
Stau. Mă fac că dorm. Tac. Îmi stă în cale,
Umbra ce-am făcut-o. Povârnită-n jale.

– Servus, zice Umbra, stând asupra mea.
– Azi ţi-s slugă, servus, mâine eşti a mea…

de Cristina Tătaru


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustave Caillebotte - Promenada la Argenteuil
Data: 1883
Stilul: Impresionism
Media: ulei, panza
Dimensiunea: 74.4 x 60.3 cm
Colectie privata
Gustave Caillebotte (n. 19 august 1848, Paris – d. 21 februarie 1894, Gennevilliers, Hauts-de-Seine) a fost un pictor francez, membru al mișcării impresioniste, deși stilul său era mai apropiat de realism decât a celorlalți impresioniști.

Gustave Caillebotte - Case la Trouville

Înflorire

Când morţii îşi plănuiesc următoarea naştere,
Cimitirele miros a primăvară.

Vin mai aproape decât visele
călătorindu-⁠se din lumile lor pentru a muri în aceasta.

Dintr-⁠o dată îi observi, trupul ţi se-⁠nfioară
când merg mai departe trecând pe lângă tine,
de parcă ai fi un spectru.

Cupola ta, un cer albastru, cu câţiva nori alburii

sunt o draperie subţire, fără puterea de a te ocroti.
Sunete de clopote şi scoici de mare ţi se-⁠apropie de urechi,
Fiecare respiraţie înseamnă prezenţă.

Primăvara se revelează totul în materie din nou.
Oglinzi sclipitoare atârnă în vânt,
ochii dau pretutindeni în floare.

de Amir Or


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustave Caillebotte - Case la Trouville
Data: 1884
Stilul: Impresionism
Media: ulei, panza
Dimensiunea: 74.4 x 60.3 cm
Colectie privata
Gustave Caillebotte (n. 19 august 1848, Paris – d. 21 februarie 1894, Gennevilliers, Hauts-de-Seine) a fost un pictor francez, membru al mișcării impresioniste, deși stilul său era mai apropiat de realism decât a celorlalți impresioniști.

Gustave Caillebotte - Case la Argenteuil

Zic unii

Zic unii că viaţa continuă la o bifurcare;
zic unii – izbândă; alţii întind un semn de egal

între viaţă şi absenţa ei; iar unii zic că viaţa
ne-⁠a fost dată să îi servim pe-⁠aceea a căror viaţă

nu este viaţă. Zic eu: tu.
Şi-⁠aceasta se explică cu uşurinţă: încă o dată noaptea îmbracă

ceea ce se poate vedea. Acasă se aprind lămpile
Iar în lumină nu-⁠i nici o privire
exceptând-⁠o pe cea din oglindă, nimic exceptând ceea ce mă vede pe mine
văzându-⁠l; şi nu aduce aceasta eliberare ci dorinţă, nu moarte

ci viaţă. Iar eu iau din această privire căldura şi
frigul – noaptea
îmbracă totul.

Şi mi-⁠e dor de cel ce mă vede prin pipăit,
Iar eu nu-⁠mi amintesc nimic. Aceasta doar.

de Amir Or


---------------------------------------------------------------------------
Gustave Caillebotte - Case la Argenteuil
Data: 1884
Stilul: Impresionism
Media: ulei, panza
Dimensiunea: 74.4 x 60.3 cm
Colectie privata
Gustave Caillebotte (n. 19 august 1848, Paris – d. 21 februarie 1894, Gennevilliers, Hauts-de-Seine) a fost un pictor francez, membru al mișcării impresioniste, deși stilul său era mai apropiat de realism decât a celorlalți impresioniști.