sâmbătă, 27 mai 2017

Gustave Caillebotte - Case la Argenteuil

Zic unii

Zic unii că viaţa continuă la o bifurcare;
zic unii – izbândă; alţii întind un semn de egal

între viaţă şi absenţa ei; iar unii zic că viaţa
ne-⁠a fost dată să îi servim pe-⁠aceea a căror viaţă

nu este viaţă. Zic eu: tu.
Şi-⁠aceasta se explică cu uşurinţă: încă o dată noaptea îmbracă

ceea ce se poate vedea. Acasă se aprind lămpile
Iar în lumină nu-⁠i nici o privire
exceptând-⁠o pe cea din oglindă, nimic exceptând ceea ce mă vede pe mine
văzându-⁠l; şi nu aduce aceasta eliberare ci dorinţă, nu moarte

ci viaţă. Iar eu iau din această privire căldura şi
frigul – noaptea
îmbracă totul.

Şi mi-⁠e dor de cel ce mă vede prin pipăit,
Iar eu nu-⁠mi amintesc nimic. Aceasta doar.

de Amir Or


---------------------------------------------------------------------------
Gustave Caillebotte - Case la Argenteuil
Data: 1884
Stilul: Impresionism
Media: ulei, panza
Dimensiunea: 74.4 x 60.3 cm
Colectie privata
Gustave Caillebotte (n. 19 august 1848, Paris – d. 21 februarie 1894, Gennevilliers, Hauts-de-Seine) a fost un pictor francez, membru al mișcării impresioniste, deși stilul său era mai apropiat de realism decât a celorlalți impresioniști.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu