sâmbătă, 27 mai 2017

Gustave Caillebotte - Promenada la Argenteuil

Poem

– Servus, zise Umbra, iacă, te privesc.
Orice faci, într-una stau să te-amăgesc.
Nu-ţi dau strop, nici cale, stau cu tine-ntr-una,
Să-ţi arăt din soare cum se iscă luna.


- Servus, i-am zis Umbrei, nu mă tem de tine.
Soarele şi Luna le-am trecut prin mine.
Ce îmi zici acum? Că-s fruct trecut şi sterp?
De la tine, Umbră, ce să tot aştept?

S-a jucat prin falduri, a tăcut un pic,
Aşteptând s-o caut, să o tot ridic.
Stau. Mă fac că dorm. Tac. Îmi stă în cale,
Umbra ce-am făcut-o. Povârnită-n jale.

– Servus, zice Umbra, stând asupra mea.
– Azi ţi-s slugă, servus, mâine eşti a mea…

de Cristina Tătaru


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustave Caillebotte - Promenada la Argenteuil
Data: 1883
Stilul: Impresionism
Media: ulei, panza
Dimensiunea: 74.4 x 60.3 cm
Colectie privata
Gustave Caillebotte (n. 19 august 1848, Paris – d. 21 februarie 1894, Gennevilliers, Hauts-de-Seine) a fost un pictor francez, membru al mișcării impresioniste, deși stilul său era mai apropiat de realism decât a celorlalți impresioniști.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu