NOI DOI
El cu mine,
Eu cu el –
Noi doi nu suntem la fel.
Dar clipă de clipă și lună de lună
Suntem împreună.
Aş vrea să se care,
Să răsuflu niţel,
Căci – mi se pare –
Stau prea mult cu el
Şi mă-ntreb dacă, oare,
El nu simte la fel.
Pe plan cultural,
Nu ne prea potrivim:
Mie-mi place la bal,
Lui îi place la film.
El vrea la ski,
Eu vreau la mare.
Eu poftesc o cafea,
Numai ceai el ar bea.
Când dorm eu, somnu-mi strică –
El vrea treaba mică.
E mai rău şi mai prost
Şi mai gras decât mine. . .
Dar să mă plâng n-are rost,
Fiindcă tot e mai bine
Decât să fim trei –
Eu şi cu ei,
Ei şi cu mine.
de Shel Silverstein
----------------------------------------------------------------------------
Iluziile optice create de pensula unui pictor te vor face să te uiţi de
mai multe ori la imagini. Artistul Canadian Robert Gonsalves este
regele picturilor fantezie. El creează iluzii optice uluitoare care te
lasă cu gura căscată şi care te fac să crezi că eşti într-o lume magică,
unde totul este posibil.
Robert Gonsalves (56 de ani) combină două
poveşti diferite şi le dă viaţă doar punând pensula pe pânză. Creierul
tău se forţează să rupă graniţa celor două lumi pictate de artist în
acelaşi tablou.. Arta lui Gonsalves este adeasea numită suprarealistă.
Imaginile sunt în mod deliberat planificate, la fel este planificat şi
rezultatul gândirii conştiente a celui care va privi picturile. Ideile
sunt în mare măsură generate de lumea exterioară și implică activități
umane obişnuite , artistul foloseşte dispozitive iluzioniste atent
planificate . Robert Gonsalves "injectează" un pic de magie în scene
realiste. El încearcă prin operele sale să le dea oamenilor un pic de
credinţă în magie şi dorinţă să poată face imposibilul.
ANIVERSAREA UNUI PAIR - FREDERIC LEIGHTON
biondina
sub stele ce strălucesc uşor
Frederic Leighton stă lângă mine
şi pictează biondina
cu ochii verzi cu gât de lebădă
un menestrel
cântă un cântec despre tine şi mine
în fiecare seară
acelaşi scenariu.
mă întreb dacă am vreodată de gând
să mă eliberez de această durere
dacă te-am pierdut sau te-am uitat.
ne luptăm cu tăcerea vorbind amândoi cu penelul
undeva cândva.
(cav)
---------------------------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Frederic Leighton
Titlul: Biondina
Titlul original: Biondina
Data: 1879; United Kingdom
Stilul: Academic
Mod de realizare:Ulei pe pânză
Dimensiunea: 51.9 x 41.1 cm
Unde se găseşte: Kunsthalle Hamburg, Hamburg, Germania
Date despre pictor:
Frederic Leighton, 1st Baron Leighton PRA (3 decembrie 1830 – 25
ianuarie 1896), cunoscut ca Sir Frederic Leighton, A fost un pictor si
sculptor englez. A pictat tablouri cu subiecte istorice, biblice si
clasice. Leighton a fost titularul rangului de pair cu cea mai scurta
perioada din istorie; dupa numai o zi, titlul i-a fost retras
NARAŢIUNI CROMATICE PE ŞEVALETUL LUI OTTO DIX
* * *
am fost orb toată ziua
sub pleoape
o helancă maro
forme irezistibile
părul blond
un trandafir roşu
scenarii extravagante
şi un noroc chior
la amândoi ne plac strugurii şi the doors
(cav)
------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Otto Dix
Titlul : Portretul pictorului Hans Theo Richter și soția sa Gisela
Titlul original:
Data: 1933
Stilul: Verism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Wilhelm Heinrich Otto Dix (n. 2 decembrie 1891 in Gera – d. 25 iulie
1969 in Singen, Hohentwiel) a fost un pictor, desenator și gravor
considerat ca unul dintre cei mai importanți artiști plastici german ai
secolului XX.
O ILUZIE MODERNISTĂ CU PICTORIŢA ANITA CATARINA MALFATTI
* * *
eu şi fernanda de castro
suntem împreună de două ore
şi toată lume spune că sunt nebun c-o iubesc
nimeni nu poate să-mi distrugă visul
rămâne veşnic în muzeu.
(cav)
------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Anita Catarina Malfatti
Titlul : Fernanda de Castro
Titlul original: Fernanda de Castro
Data: 1922
Stilul: Post-Impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Anita Catarina Malfatti (2 decembrie 1889 - 6 noiembrie 1964) a fost
primul artist brazilian care a introdus în Brazilia forme de modernism
europene și americane.
SĂRBĂTORIREA UNUI POEM INEDIT PE CULORILE LUI OTTO DIX
întîmplare cu Otto Dix, într-o după-amiază de februarie, în compania Sfinxului
dar cît de misterioasă e lumina, zice
între două macarale, cum ştii tu să recreezi acea stare de confort
plăcută ochiului, inimei şi sufletului nemuritor
nu-mi puteam desprinde ochii de la degetele răsfirate cămileşte
şi mă gîndeam că o femeie cu asemenea copite n-are voie să-mi vorbească despre mister…
am condus-o pînă la uşa apartamentului, în hol… chiar Otto Dix
degetele strîmbe ale Sylviei von Harden ţintuiesc ţigara aşa cum copitele
îmi delimitau orizonturi şi lumini. Paharul cu şampanie, Sylvioară, rochia numai bună să joace puricii şah,
ciorapul strîns în spatele genunchiului, gura ei ca de peştiuc, chiar
acela văzut într-o piaţă-n Istanbul – nu-mi vorbi tu mie de Byzantium,
şuşoteşte canadianul –
prin geamul ca un hublou am remarcat amîndoi că a-nceput să ningă
e acea ninsoare al cărei început nu-l prinzi în veci, mereu surprins,
mereu condamnat la Oh, la Ah, la peştiozitatea Sylviei von Harden. Am
stat aşa, mînă-n mînă, tremurînd la gîndul nopţii ce avea să vină…
de Bogdan-Alexandru Stănescu
----------------------------------------------------------------------------
Pictor: Otto Dix
Titlul: Portretul jurnalistei Sylvia Von Harden
Titlul original: Portrait of the Journalist Sylvia Von Harden
Data: 1926
Stilul: Expresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea: 121 x 89 cm
Unde se găseşte: Georges Pompidou Center, Paris, Franţa
Date despre pictor:
Wilhelm Heinrich Otto Dix (n. 2 decembrie 1891, Untermhaus acum Gera -
d. 25 iulie 1969, Singen, Hohentwiel) a fost un pictor, desenator și
gravor considerat ca unul dintre cei mai importanți artiști plastici
germani ai secolului XX.
A fost influențat de expresionism și de
curentul „noul obiectivism” („die neue Sachlichkeit”), fiind interesat
de critica socială. În compozițiile sale, Dix prezintă războiul și
consecințele lui tragice, între care șomajul și privațiunile
proletariatului. A pictat și portrete, peisaje și scene de gen. Ca
desenator excelent, a lăsat posterității peste 6.000 de desene și
schițe. A realizat picturi și lucrări în acuarelă care evocă stilul
renascentist.
Cele mai ample colecții cu lucrări ale lui Otto Dix se
află la Kunstmuseum („Muzeul artelor”) din Stuttgart și la Museum
Gunzenhauser din Chemnitz (fost Karl-Marx-Stadt).
În 1933, după ce
naziștii au acaparat puterea, Dix a fost unul dintre primii profesori
dați afară din serviciul la universitate.
Dix a fost ținut de Gestapo în arest preventiv timp de două săptămâni, în urma unui atentat împotriva lui Hitler.
În anii postbelici Dix nu s-a putut ralia la curentele artistice din
RFG și RDG (aici realismul socialist). Însă instituții din ambele state
germane i-au conferit onoruri și distincții. Între 1946-1966, Dix a avut
șederi anuale de lucru la Dresda. În 1959, i-a fost conferită „crucea
federală pentru merit” (decorație vest-germană).