joi, 16 martie 2017

Margareta Sterian - aniversare - Dincolo de fereastra mea ...

ANIVERSAREA PICTORIȚEI MARGARETA STERIAN PE VERSURI DE MARGARETA STERIAN

Dincolo de fereastra mea ...

Dincolo de fereastra mea e-atata lumina,
incat schela uitata pare un turn de sidef;
din nou a zidit primavara o gradina cu-nflorite crengi diafane,
brate, ce din parcuri te cheama...
Parfumul lor, mai usor decat orice parfum,
aburind amarui, te-nfioara...


Dansand, vantul poarta trecatorii de subtiori,
pasarile nu mai contenesc pe limba lor.
In asfintit, un indepartat ocean de aur isi rostogoleste valurile marunte pe cer...
Primavara, si eu iti cer acum o veste buna:
ce-a mai ramas din mine, aduna tu-ntr-o mana
si-nsufleteste-mi lutul cu rasuflarea ta.

de Margareta Sterian


----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Margareta Sterian
Titlul: Vedere spre oraș din atelierul artistei
Titlul original:
Data:
Stilul: expresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Margareta Sterian (16 martie 1897, Buzău, România – 9 septembrie 1992) a fost o pictoriţă, scriitoare şi traducătoare româncă de origine evreiască din România. A fost căsătorită de două ori: prima dată cu un bancher din Ploiești, iar a doua oară cu poetul Paul Sterian.
Există o fundație numită în memoria ei, fundație care din 1993 decernează premii pentru creație muzeografică și plastică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu