duminică, 26 martie 2017

Julius Schnorr von Carolsfeld - aniversare - Ce-mi pasă ?

ANIVERSAREA PICTORULUI JULIUS SCHNORR VON CAROLSFELD

Ce-mi pasă ?

Nu-mi pasă dacă,-n în vise sau în indolenţa primăverii,
Cântecele mele n-arată cine sunt şi ce mă doare;
Ele sunt un parfum, iar eu sunt cremenea şi focul,
Eu sunt răspunsul, ele sunt doar o chemare.


Ce-mi pasă? Căci dragostea-n curând se va sfârşi;
Inima să cânte, iar mintea mea să-şi doarmă somnul greu,
Pentru că mintea, mândră şi puternică, poate să tacă,
Inima-i acea care-mi scrie cântecele, nu eu.

de Sara Teasdale



----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Julius Schnorr von Carolsfeld
Titlul: Porträt der Frau Klara Bianka von Quandt mit Laute
Titlul original: Porträt der Frau Klara Bianka von Quandt mit Laute
Data: 1820
Stilul:
Mod de realizare: ulei
Dimensiunea: 37 × 26 cm (14.6 × 10.2 in)
Unde se gaseste:Alte Nationalgalerie, Berlin, Germania

Date despre pictor:
Julius Schnorr von Carolsfeld (26 martie 1794 – 24 mai 1872) a fost un pictor german.
Schnorr s-a nascut in Leipzig, a primit primele lectii de pictura de la tatal lui, Johann Veit Schnorr (1764-1841), un desenator, gravor si pictor.
La 17 ani a intrat la Academia din Viena, de unde Johann Friedrich Overbeck si altii care s-au razvratit impotriva vechiului stil conventional fusesera exmatriculati cu un an inainte.
In 1818 el s-a alaturat unei noi fratii artistice, miscarea Nazarene, in pelerinajul lor la Roma.
La inceputurile carierei sale a pictat fresce si arta monumentala.In a doua perioada, incepand cu 1825, a plecat din Roma si s-a stabilit la München, a intrat in serviciul regelui Ludwig si a adus in Germania arta pictarii peretilor pe care a invatat-o in Italia. A treia perioada a carierei sale este marcata de subiecte biblice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu