luni, 6 martie 2017

Jurnalul zilei - O calatorie pe strazile Parisului cu Pier Paolo Pasolini

*

Deschid fereastra spre-o albă
dimineață de luni și strada nepăsătoare
cu luminile și zgomotele ei, îmi smulge
prezența, rară printre biruri.
Această deplasare... prin zile așa străine
de timpul ce părea să-mi fie hărăzit,
un timp fără întoarceri și opriri,
un spațiu împlinit de ființa mea,
aproape-o prelungire a existenței mele,
a căldurii mele, a corpului meu...
și n-a mai curs... Acum mă aflu în alt timp,
un timp ce-și rânduiește diminețile
în strada aceasta la care mă uit, de nimeni știut,
în acești oameni ieșiți dintr-o altă istorie...


de Pier Paolo Pasolini

Din Jurnale
Roma 1950


Fotografia postată de Ciobotaru Adrian.

--------------------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Eugène Galien-Laloue
Titlul: Paris Arcul de Triumf
Titlul original: Arc De Triomphe
Data:
Stilul: Impresionism
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea: 47 x 36 cm
Unde se gaseste: Musée des Beaux-Arts

Date despre pictor:
Eugène Galien-Laloue (11 decembrie 1854 – 1941) a fost un pictor francez de origine franco-italiana.S-a nascut in Paris pe 11 decembrie 1854. A fost un popularizator al scenelor de strada, pictate de obicei, toamna sau iarna. Picturile lui de la inceputul anilor 1900 reprezinta cu acuratete epoca in care traia: un Paris frematand de viata, fericire, la Belle Époque, cu trasuri trase de cai, tramvaie si primele sale omnibuze. Lucrarile lui Galien-Laloue sunt valoroase nu numai pentru contributia la arta secolului al XX-lea, dar si pentru istoria reala, un document al ei. Lucrarile lui sunt expuse la Musée des Beaux-Arts, Louvier; Musée des Beaux-Arts, La Rochelle; Mulhouse, Franta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu