miercuri, 10 mai 2017

Louis Gallait - Familia pescarului - aniversare

SĂRBĂTORIREA PICTORULUI BELGIAN LOUIS GALLAIT

Nod 23

Mi-am furat trupul de copil,
l-am înfăşurat
şi l-am pus într-un coş împletit, -
şi l-am azvârlit în fluviu
să se ducă şi să moară în deltă.


Nenorocitul, tristul şi tragicul de pescar milos
mi-a venit cu el în braţe
tocmai acum!

de Nichita Stănescu


----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Louis Gallait
Titlul: Familia pescarului
Titlul original:
Data : 1848 Belgia
Stilul:
Mod de realizare: Ulei pe panză
Dimensiunea: 40 x 31.5 cm
Unde se gaseste: State Museum Fund from the collection of Princes Gorchakov, St Petersburg,
Date despre pictor:
Louis Gallait (9 sau 10 mai 1810 – 20 noiembrie 1887) a fost un pictor belgian.
Gallait s-a nascut in Tournai, Hainaut, Belgia in 1810. A studiat mai intai in orasul sau natal sub indrumarea lui Philippe Auguste Hennequin. In 1832, prima lui pictura, Tribute to Caesar, a castigat un premiu la expozitia de la Ghent. Apoi a plecat la Antwerp pentru a-si continua studiile sub indrumarea lui Mathieu Ignace van Brée, iar in urmatorul an a expus la Salonul de la Bruxelles, Christ Healing the Blind. Aceasta pictura a fost cumparata la o licitatie si expusa in catedrala Tournai. Gallait a plecat apoi la Paris si a trimis la Salonul belgian, Job on the Dunghill, Montaigne Visiting Tasso in Prison, iar la galeria din Bruxelles din 1841 — The Abdication of Charles V. Aceasta i-a adus reputatia europeana si a primit invitatii oficiale pentru a se stabili la Bruxelles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu