sâmbătă, 10 iunie 2017

Claude Monet - Park Monceau, Paris

TABLOURILE ŞI POEZIILE CARE ÎMI VORBESC.

Cum ar fi să te urci într-o mașina de epocă și sa-i cunosti pe idolii tai ? O întrebare la care mi-am răspuns imediat, făra să stau pe gânduri. Într-o clipă am ridicat ancora, și înarmat cu un carnet de șofer european, o carte de versuri pestriță am luat calea Parisului.
Prima oprire a fost la teatru, invitat fiind chiar de Molière la premierea comediei Tartuffe. La intrare însuși Iago mi-a transmis salutări de la Majestatea Sa, Shakespeare. Un început bun, nu.
Emoționat fiind, la început, nici nu am observat ce vecini de seamă am. În stânga Monet, în dreapta Goya însoțit de Maja cea frumoasă. Cu două rânduri mai în față, Renoir, în stânga lui Poetul - Charles Baudelaire.
De la premieră, nu au lipsit : Saint-Exupery, Cehov, Micul Prinţ, George Secan, Fellini.
După reprezentaţie ne-am întâlnit într-un Sat Global, pentru a sărbători. La o masă rotundă în “trei colţuri”, Eu, Goya, Monet, am comandat fiecare un Pahar de ceai. Am început să vorbim, ca şi cum ne-am cunoaşte de secole: de nuferi, despre dinozauri, de Importanţa neimportantului, despre Cărţile moştenite, de Haos, Frică, despre Reuşita în viaţă, de Ratare, de Oamenii străini, ocolind discuţia despre deşert.
La plecare nu am Ratat sa vorbesc cu Goya separat; avertizându-mă să am grijă să nu mă obijnuiesc să mor şi mai ales la monştrii …
În drum spre maşina, întâlnindu-l pe Federico , l-am salutat cu:
Arrivederci Fellini ! pe curând.
În timp ce mă pregăteam să plec mi-am zis: O ce zi de sărbătoare !, Încă mai am de citit.


(cav)


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Claude Monet - Park Monceau, Paris
Data: 1876
Stilul: Impresionism
Media: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 65 x 93 cm
Haags Gemeentemuseum, The Hague, Netherlands
Oscar-Claude Monet (n. 14 noiembrie 1840, Paris – d. 5 decembrie 1926, Giverny) a fost un pictor impresionist din Franța.
Monet s-a născut la Paris, Franța. Familia sa s-a mutat la Le Havre în Normandia când el avea cinci ani. Tatăl său ar fi dorit ca Monet să intre în afacerea familiei, băcănia, dar Oscar Monet voia să picteze. Eugène Boudin, un artist care a lucrat în mare parte la picturi plein air - schițe rapide făcute în aer liber - pe plajele Normandiei, l-a învățat câteva tehnici ale picturii în 1856. La început artistul nu era deloc de acord cu lucrările facute de Boudin, dar acesta l-a învățat să deschidă ochii asupra naturii : "... în sfârșit ,ochii mi s-au deschis și am înțeles cu adevărat natura. Am învățat în același timp s-o iubesc .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu