luni, 5 iunie 2017

Claude Monet - Sub lamai

ZIUA FEDERICO GARCIA LORCA

Livadă de lămâi.

Livadă de lămâi.
Clipă
a visului meu.


Livadă de lămâi.
Cuib
de sâni
galbeni.

Livadă de lămâi.
Sâni la care sug
brizele mării.

Livadă de lămâi.
livadă de portocali leșinați,
livadă de portocali muribunzi,
livadă de portocali fără sânge.

Livadă de lămâi.
Tu mi-ai văzut iubirea tăiată
securea unui gest.

Livadă de lămâi,
dragostea mea copilă, dragostea mea
fără de sprijin și fără trandafir.

Livadă de lămâi.

de Federico Garcia Lorca


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Federico García Lorca (n. 5 iunie 1898, Fuente Vaqueros, Granada - d. 18 august 1936, între Víznar și Alfacar, ibidem) a fost un poet, prozator și dramaturg spaniol, cunoscut și pentru talentul său în alte domenii ale artei. Încadrat în generația lui 27 a literaturii spaniole, este cel mai popular și influent scriitor spaniol din secolul XX. Ca dramaturg este considerat una dintre figurile de referință ale teatrului spaniol din secolul XX, alături de Valle-Inclán și Buero Vallejo. A murit executat în timpul Războiului Civil din Spania (1936-1939), datorită simpatiei sale pentru Frontul Național și condiției sale de homosexual declarat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Claude Monet - Sub lamai
Data: 1884
Stilul: Impresionism
Oscar-Claude Monet (n. 14 noiembrie 1840, Paris – d. 5 decembrie 1926, Giverny) a fost un pictor impresionist din Franța.
Monet s-a născut la Paris, Franța. Familia sa s-a mutat la Le Havre în Normandia când el avea cinci ani. Tatăl său ar fi dorit ca Monet să intre în afacerea familiei, băcănia, dar Oscar Monet voia să picteze. Eugène Boudin, un artist care a lucrat în mare parte la picturi plein air - schițe rapide făcute în aer liber - pe plajele Normandiei, l-a învățat câteva tehnici ale picturii în 1856. La început artistul nu era deloc de acord cu lucrările facute de Boudin, dar acesta l-a învățat să deschidă ochii asupra naturii : "... în sfârșit ,ochii mi s-au deschis și am înțeles cu adevărat natura. Am învățat în același timp s-o iubesc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu