marți, 13 iunie 2017

Franz Karl Eduard von Gebhardt - Portret de bătrîn - aniversare

ANIVERSAREA PICTORULUI FRANZ KARL EDUARD VON GEBHARDT

Colivia

Sunt o colivie
O colivie de oase
Cu o pasăre- n ea
Pasărea din colivia sa de oase
Este moartea care se cuibăreşte


Când nimic nu se-ntâmplă
O aud boţindu-şi aripile

Iar după ce- am râs mult
Dacă mă opresc deodată
O aud gângurind
În străfunduri
Ca un zurgălău

E- o pasăre captivă
Moartea din colivia mea de oase

N- ar vrea oare să- şi ia zborul
Oare voi o reţineţi
Oare eu
Cine să fie

Nu va putea să plece
Decât după ce- mi va fi mâncat
Toată inima

Izvorul sângelui meu
Cu viaţa- n el

Îmi va purta
Sufletul în cioc.

de Hector de SAINT-DENYS GARNEAU


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Franz Karl Eduard von Gebhardt
Titlul: Portret de bătrîn
Titlul original:
Data : 1913
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Franz Karl Eduard von Gebhardt (13 iunie 1838 - 3 februarie 1925) a fost un pictor istoric baltic german . Sa născut în Järva-Jaani , Estonia , fiul unui cleric protestant, și a studiat mai întâi la Academia din Sankt Petersburg (1855-58). În 1860 a devenit elevul lui Wilhelm Sohn la Düsseldorf , unde sa stabilit definitiv și a devenit profesor la academie în 1873. Unul dintre elevii săi a fost pictorul german-brazilian Wilhelm Techmeier .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu