joi, 20 iulie 2017

Bogdan Calciu - Portret in creion Radu Beligan


UN ACTOR GRĂBIT ÎNTR-O ZI DE VARĂ - RADU BELIGAN - 97 ANI (20 iulie 2016)

Un actor grăbit

Văd cum stai, te framânți,
Și-ti lipsește curajul
De a-mi spune ce s-a-ntâmplat,
Dar eu știu, nu ai cum să te-ascunzi acum,
Nu căuta un alt drum.

Alte mâini fierbinți,
Și-alte nopți de dor;
Alte brațe te cer,
Dar în viața mea,
Vei rămâne doar un trecator.

Nu știi ce să îmi spui,
Văd cum cauți în grabă
Cuvinte care mă mint,
Însă nu are rost,
Știu că-n fața mea ai fost...

Un actor grăbit, care-și spune replica și-apoi a plecat zâmbind,
Un actor grabit, care-a și uitat ce a rostit pe scenă,
Un actor grabit, care pleacă imediat ce piesa a luat sfârșit,
Bucuros că rolul a fost ușor, aleargă spre alt... decor.

Văd cum stai, te framânți,
Și-ți lipsește curajul
De a-mi spune ce s-a-ntâmplat,
Dar eu știu, nu ai cum să te-ascunzi de mine,
Nu căuta un alt drum.

Vrei să joci un alt rol,
Dar nu poți convinge,
Ai vrea să cred că ți-e greu!
Însă nu are rost,
Știu că-n fața mea ai fost

de Laura Stoica
 

---------------------------------------------------------------------------------
"Sunt un băţ deşirat uns cu lună şi var."

"Teoria mea este că longevitatea se datorează actului iubirii. Suntem născuţi pe lume pentru a iubi. Orice. Nu-ţi impun să joci, să iubeşti ce iubesc eu, ci să iubeşti ce iubeşti dumneata, dar să iubeşti cu adevărat. Cred că ăsta e marele mister: iubirea. Dacă oamenii ar putea să-şi însuşească asta, lumea ar fi o bucurie."

"Dumnezeu ne pune degetul pe frunte când reuşim să intrăm perfect în pielea personajului."

"A îmbătrâni înseamnă a arunca peste bord toate ideile preconcepute. Înseamnă a deveni mai uşor, mai liber, într-un anumit sens, eşti mai tânăr când eşti bătrân şi mai bătrân când eşti tânăr."

"Am trăit în teatru zile de plenitudine, de fericire, de lumină, zile de neuitat sub semnul unei permanente şi neobosite căutări."

"De la Lucia Sturdza-Bulandra am învăţat că, pentru a face meseria de actor, ai nevoie, în primul rând, de o mare sănătate fizică şi morală. Trebuie, vorba lui Maiorescu, "să-ţi reziste celula". "

citate de Radu Beligan

---------------------------------------------------------------------------------
Radu Beligan (n. 14 decembrie 1918, Galbeni (Filipești), Bacău - d. 20 iulie 2016, București) a fost un actor român, cu o bogată activitate în teatru, film, televiziune și radio. Pe linie maternă este grec de origine, pe linie paternă, fiind urmaș al unuia dintre frații lui Ion Creangă. A fost ales membru de onoare al Academiei Române în 2004. În data de 27 martie 2011 a primit o stea pe Walk of Fame București. Pe 15 decembrie 2013 a fost inclus in Cartea Recordurilor ca fiind cel mai longeviv actor încă în activitate pe scena unui teatru.

---------------------------------------------------------------------------------
Desen in creion: Bogdan Calciu
Titlul: Portret in creion Radu Beligan
Dimensiune: 21 x 30 cm.
Data: 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu