miercuri, 12 iulie 2017

Edwin Longsden Long - Bethlehem - aniversare


ANIVERSAREA PICTORULUI EDWIN LONGSDEN LONG

Tu ce faci acum

Atunci când ai plecat eu am ramas un pic "senil''.
M-am pierdut, hai să recunoaştem, m- am pierdut pierdu-te...
Si tu?
Ah!.. Nu, scuză-ma, eu nu te-am întrebat dacă şi tu ai suferit,
Era un ce mai faci, chestii din astea...
pe scurt, un ce faci acum?
Ce faci acum, acum si chiar acum, ce faci chiar acum?
Nu-mi pasă ce faci în viaţă, eu nu mai sunt în viaţa ta, ce crezi că-mi pasă?...
Cu siguranţă faci atât de multe lucruri frumoase,
dar pentru mine contează acum, acum îmi pasă...
Acum, chiar acum în acest moment.
Pentru ca eu acum mă gândesc la tine făcându-mi rău...

de Charles Bukowski


----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Edwin Longsden Long
Titlul: Bethlehem
Titlul original: Bethlehem
Data:
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Edwin Longsden Long RA (12 iulie 1829 – 15 mai 1891) a fost un pictor englez de compozitie, subiecte istorice, biblice si portrete.
Long s-a nascut in Bath, Somerset, fiul lui E. Long, un artist (din Kelston in Somerset) si s-a pregatit la scoala Dr. Viner’s School din Bath. Alegandu-si profesia de pictor, Long a plecat la Londra si a studiat in British Museum. A fost elev la scoala lui James Mathews Leigh de pe Newman Street, Londra si mai intai a pictat portrete.

Long l-a cunoscut pe John Phillip RA pe care l-a insotit in Spania, unde au ramas destul de mult timp. Long a fost foarte influentat de Diego Velazquez si alti maestri spanioli, iar primele lui picturi au influenta spaniola. Primele lui lucrari importante au fost ‘The Suppliants’ (1872) si ‘The Babylonian marriage market’ (ambele achizitionate de Thomas Holloway). In 1874 a vizitat Egiptul si Siria, dupa care stilul lui a luat o noua directie. A devenit foarte interesat si inspirat de arheologia Orientului Mijlociu si a pictat scene orientale ca ‘The Egyptian Feast’ (1877), ‘The Gods and their makers’ (1878) etc.

Long a fost ales membru asociat la Royal Academy in 1870 si academician (RA) in 1881. Lucrarile lui au atras atentia intotdeauna, iar pictura ‘Diana or Christ?’ (1881) i-a crescut reputatia foarte mult. Picturile lui au fost pe gustul unei mari parti a publicului, iar popularitatea lor a crescut dupa ce au aparut si gravuri dupa lucrarile lui.

Long a murit de pneumonie rezultata in urma unei gripe, in casa lui, „Kelston” din Netherhall Gardens, Hampstead, pe 15 mai 1891. A fost inmormantat in cimitirul West Hampstead Cemetery.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu