vineri, 21 iulie 2017

Lasar Segall - Întâlnire - aniversare


ANIVERSAREA PICTORULUI LASAR SEGALL

Dans euforic

Au poame crude toţi prunii, gutuii,
Cerul dezlănţuie alt curcubeu.
Şi n-aud cum nucii bat - amăruii -
Frunză tomnatecă-n sângele meu.

Beau soare mult, mi se clatină mersul.
Râd şi mă caţăr cu fânul pe clăi.
Sună zefirul în mine neştersul
Imn pentru flacăra ochilor tăi.

Crengile tinere pasc şi ascultă,
Umbra e fată morgană ce piere,
Trece câmpia prin dragoste multă.
Sufletu-mi bate şi-n pietre stinghere.

Eşti nebunie, dragoste nouă,
Suflet fragil, veşnicie subţire.
Tot geamul cerului îl şterg de rouă,
Poate mi-e dat să mă pierd din iubire.

de Violeta Zamfirescu

----------------------------------------------------------------------------------
Pictor : Lasar Segall
Titlul: întâlnire
Titlul original: Encontro
Data: 1924
StiluL: expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Lasar Segall (21 iulie 1891 - 2 august 1957) a fost pictor, gravor și sculptor evreu brazilian născut în Lituania . Activitatea lui Segall este derivată din impresionism , expresionism și modernism . Cele mai semnificative teme ale sale au fost reprezentările suferinței umane, războiului, persecuției și prostituției .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu