miercuri, 23 august 2017

Eva Gonzales - Idolence


dorinţă

dacă aş putea avea o singură dorință ,
aș dori să mă trezesc în fiecare zi
la sunetul respirației tale pe gâtul meu ,
căldura buzelor tale pe obrazul meu ,
atingerea degetelor tale pe pielea mea ,
să simt inima ta cum bate cu a mea.
ştiind că nu am putut găsi acel sentiment
cu nimeni altcineva decât cu tine .

(cav)


-----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Eva Gonzales
Titlul: Idolence
Titlul Original:
Data:1865-1870
Stilul: impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 46.5 x 56.2 cm
Unde se găseşte:

Date despre pictor:

Eva Gonzalès (19 aprilie 1849 – 5 mai 1883), artist plastic francez, reprezentanta a impresionismului.
A facut primii pasi in arta datorita parintilor ei. Tatal, Emmanuel Gonzales (de origine spaniola, dar avand cetatenie franceza) a fost un cunoscut scriitor, iar mama o muziciana prestigioasa. Salonul deschis de familia sa era locul de intalnire pentru numerosi artisti si scriitori ai epocii. De la varsta de 16 ani a luat lectii de arta cu portretistul Charles Joshua Chaplin [1825-1891], care conducea un atelier pentru femei.
Gonzales a inchiriat ulterior un atelier pe Rue Breda si sub indrumarea lui Chaplin a realizat mai multe peisaje si compozitii, participand la Salonul din 1870 ca eleva lui Chaplin. In 1869 il cunoaste pe Édouard Manet si devine eleva si modelul acestuia. La putin timp incepe sa participe la fiecare editie a Salonului oficial. Pana in 1872 a fost profund influentata de Manet, dar ulterior si-a format un stil propriu. Acuarelele sale, in culori luminoase si forme moi s-au bucurat de un deosebit succes. In 1879 s-a casatorit cu unul dintre fratii artistului Henri Guerard. A murit la putin timp dupa ce a dat nastere unui fiu, la cinci zile dupa moartea lui Manet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu