vineri, 22 septembrie 2017

Albert Trachsel - Dream Landscape with a Group of Trees


ANIVERSAREA SPAŢIILOR EXOTICE PRIN POEZIE - IULIU CEZAR SĂVESCU

Când

Când îmi fac mai dulci iluzii,
Când mă cred mai lângă cer,
Un nor negru se coboară,
Ca-ntr-o haină mă-nfăşoară
Şi iluziile pier.

Când îmi zic: Azi fericirea
A zâmbit şi pentru noi,
Al meu suflet se trezeşte,
Fac un pas, dar mă izbeşte
Suferinţe şi mai noi.

Astfel, de o vreme-ncoace
Nu mai plâng şi nu mai sper;
Viaţa este rătăcire,
Piară ultima gândire,
Vină ultimul mister!

de Iuliu Cezar Savescu

 
----------------------------------------------------------------------
Iuliu Cezar Săvescu (n. 22 iulie 1876, Brăila - d. 1903) a fost un poet român simbolist. Între 1 octombrie 1890 și 24 februarie 1891 a redactat împreună cu Bonifaciu Florescu gazeta „Duminica”. S-a afirmat în paginile „Literatorului”, unde a publicat versuri și proză. Poemele sale, reunite postum în volumul „Poezii” (1926), se caracterizează prin sentimentul nostalgiei și al spațiilor exotice („Polul Nord”, „Polul Sud”, „Sahara”). A tradus „Antigona” lui Sofocle.
----------------------------------------------------------------------
Pictor: Albert Trachsel
Titlul: Visul
Titlul original: Dream Landscape with a Group of Trees
Data: 1906
Stilul: Simbolism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte: Colectie privata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu