sâmbătă, 16 septembrie 2017

Wassily Kandinsky - PE ALB II


ANIVERSARE ABSTRACTĂ ŞI POETICĂ CU WASSILY KANDINKSY

PRIVIREA

De ce priveşti spre mine printr-o
perdea albă? Eu nu te-am chemat,
nu te-am rugat să mă priveşti
printr-o albă perdea. De ce ea
faţa ar acoperi-o? De ce chipul
nu ţi-l desluşesc de după
cea cortină albă? Nu mă privi prin
alba perdea! Eu nu te-am chemat.
Nu te-am rugat. Printre pleoapele
închise văd cum priveşti spre
mine. De ce priveşti spre mine
prin albe cortine? Voi da la o
parte alba perdea şi-ţi voi
vedea faţa, şi tu pe a mea
vei vedea-o. Dar de ce nu pot
înlătura alba cortină? De ce dânsa
de mine-ascunde
faţa ta?


de Wassily Kandinksy

 



---------------------------------------------------------------- -

Descriere tablou:

Kandinski în tabloul PE ALB II se exprimă prin combinația inteligentă a celor două culori principale în pictura : alb-negru. Kandinsky a folosit culoarea pentru a reprezenta mai mult decât forme si figuri în picturile sale. În acest tablou multiplele dimensiuni ale culorii alb este folosit pentru a reprezenta numeroasele posibilități și oportunități disponibile în viață . Culoarea neagră , pe de altă parte , reprezintă non - existență și moarte . Kandinsky exprimă prin culoarea neagră, tăcerea morții.

--------------------------------------------------------------------------
Pictor: Wassily Kandinsky
Titlul:
PE ALB II
Titlul original: Studie zu Improvisation 3, 1909
Data: 1909; Munich / Monaco, Germania
Stilul: Expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 94 x 130 cm
Unde se găseşte: Musée National d'Art Moderne, Centre Georges Pompidou, Paris, Franţa

Date despre pictor;

WASSILY KANDINSKY. Considerat unul dintre cei mai importanţi artişti ai secolului al XX-lea, alături de Pablo Picasso şi Henri Matisse, Vasili Kandinski a fost fondatorul artei abstracte: el este în general considerat ca fiind autorul primei picturi non-figurative din istoria artei moderne, o acuarelă realizată în 1910, despre care criticii din epocă au spus că era „abstractă”.
WASSILY KANDINSKY. Pictorul s-a născut pe 4 decembrie 1866, într-o familie de burghezi bogaţi şi moderni din Moscova. În 1871, familia Kadinsky părăseşte Moscova şi se mută la Odessa. De la vârsta de 8 ani, Wassily Kandinksy începe să ia lecţii de pian şi violoncel. Frecventează cursurile liceului clasic şi studiază desenul.
În anul 1885, Wassily Kandinksy se întoarce la Moscova pentru a urma cursurile facultăţii de drept şi apoi lucrează ca profesor la facultate. În 1896 ia o decizie irevocabilă: va deveni pictor. Pleacă la München, unde se afla una dintre cele mai renumite Academii de Artă din Europa acelor vremuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu