duminică, 3 septembrie 2017

Zinaida Serebriakova - Gândurile unui bărbat în albastru. Marrakesh

gândurile mele

gândurile mele sunt ca norii
în derivă încet
gândurile mele sunt ca focul
ard cu înverșunare
gândurile mele sunt ca aerul
invizibile, dar care dau viață.

gândurile mele sunt ale mele .

(cav)

 


-------------------- ---------------------------------------------------------------
Pictor:Zinaida Serebriakova
Titlul:Gândurile unui bărbat în albastru. Marrakesh
Titlul original: Задумчивый человек в голубом. Марракеш
Data: 1932
Stilul: expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte:

Date despre pictor:

Zinaida Evghenievna Serebriakova (nume de fată: Lanceray) (rusă: Зинаида Евгеньевна Серебрякова) (n. 10 decembrie 1884, Harkov - d. 19 septembrie 1967, Paris) a fost o pictoriță rusă.
Printre primele sale lucrări se numără, Țărăncuța (1906) și Înflorirea orhideei (1908), lucrări care vorbesc de la sine despre dorința sa de a picta frumusețea peisajelor și a oamenilor Rusiei.

Recunoașterea sa ca pictor vine o dată cu lucrarea Autoportret. La masa de machiaj în anul 1909, expus într-o expoziție a Uniunii Artiștilor Ruși în anul 1910. Autoportretul a fost urmat de Fete îmbăindu-se (1911) și portretul mamei sale, Ecaterina Lanceray, în 1912.
S-a alăturat grupării Mir iskusstva în anul 1911, dar a stat departe de membrii grupării, preferând să imortalizeze teme populare și natura.
Între 1914 și 1917, Zinaida Serebriakova, produce o serie de picturi cu teme din viața rurală a Rusiei ca Țăranii (1914-1915), Țărăncuțe dormind și Înălbirea rufelor (1917).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu