vineri, 10 noiembrie 2017

William Hogarth - Domnișoara Mary Edwards - Aniversare


ANIVERSAREA PICTORULUI WILLIAM HOGARTH

* * *

după un meci de fotbal
(România – Turcia)
am scris un poem
în timp ce îmi făceam rondul de noapte
printre tablourile agățate de perete
și i l-am citit domnișoarei în roșu
ce ține mâna pe capul unui câine fericit
am dansat pe muzica imaginației
și în loc de noapte bună
am trimis un gest de rutină
domnișoarelor prizoniere
în uleiul de pe pânză

(cav)



------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: William Hogarth
Titlul : Domnișoara Mary Edwards
Titlul original: Miss Mary Edwards
Data: 1742
Stilul: Rococo
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Frick Collection, New York City, NY, US

Date despre pictor:
William Hogarth (n. 10 noiembrie 1697, Londra/West Smithfield - d. 25 octombrie 1764, Londra) a fost un pictor și grafician englez, autor de gravuri și stampe satirice și ilustrator de cărți, precursor al caricaturii moderne.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu