miercuri, 3 ianuarie 2018

August Macke - Promenada

INTERMEZZO CROMATIC ŞI MUZICAL CU AUGUST MACKE ŞI ARETHA FRANKLIN

(Tu mă faci să mă simt ca) O femeie adevărată

Privind pe fereastră ploaia de dimineaţă,
Mă simţeam lipsită de poftă de viaţă
Şi când am ştiut că trebuie să fac faţă unei alte zile,
Doamne, m-am simţit atât de obosită.
Înainte de ziua în care te-am întâlnit, viaţa era atât de dură,
Dar iubirea ta a fost cheia către liniştea mea sufletească.

Căci tu mă faci să mă simt, tu mă faci să mă simt,
Tu mă faci să mă simt ca o femeie adevărată.

Când sufletul meu era pierdut,
Tu ai venit să mi-l revendici,
Nu ştiam ce nu-i în regulă cu mine
Până când sărutul tău m-a făcut să-mi dau seama,
Acum nu mă mai îndoiesc pentru motivul pentru care trăiesc,
Căci dacă te fac fericit nu mai am nevoie de altceva.

Căci tu mă faci să mă simt, tu mă faci să mă simt,
Tu mă faci să mă simt ca o femeie adevărată.

Oh, dragă, ce mi-ai făcut,
Tu mă faci să mă simt atât de bine
Şi nu vreau decât să fiu aproape de tine,
Tu mă faci să simt că trăiesc,
Tu mă faci să mă simt, tu mă faci să mă simt
Tu mă faci să mă simt ca o femeie adevărată.

  Artist: Aretha Franklin
  Album: Lady Soul (1967)


 


-----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: August Macke
Titlul: Promenada
Titlul original: Promenade
Data: 1913
Stilul: Orfism
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea: 57 x 51 cm
Unde se gaseste: colectie privată

Date despre pictor:

August Macke (3 ianuarie 1887 – 26 septembrie 1914) a fost unul dintre membri marcanti ai grupului Expressionist din Germania, Der Blaue Reiter (The Blue Rider).
A trait intro perioada inovativa pentru arta germana din timpul miscarii expresioniste si aparitia miscarilor avant-garde care apareau in restul Europei.Ca un artist adevarat al acelei perioade, Macke a stiut cum sa integreze in pictura sa elementele de avangarda care l-au interesat.
În scurta sa carieră, August Macke s-a arătat deschis diverselor curente artistice ale timpului și a experimentat în tablourile sale cu noile tendințe stilistice. Numărul mare de portrete din prima perioadă a creației sale corespunde dorinței sale de a exprima prin pictură structura personalității modelelor sale.
Unele din aceste tablouri dezvăluie influența exercitată asupra stilului său de către Arnold Böcklin, a cărui creație simbolistă încearcă să exprime cu mijloacele picturii idei, stări de spirit și dispoziții afective ale personajelor reprezentate.
Tablourile din această perioadă (1910-1912) au o cromatică luminoasă și forme simplificate, conturate adesea de o linie mai întunecată. Adâncimea spațiului cedează locul su

prafețelor în diverse planuri și se recunoaște un interes crescând pentru decoruri ornamentale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu