duminică, 14 ianuarie 2018

Berthe Morisot - Pe terasă

AZI INTERMEZZO CROMATIC CU BERTHE MORISOT

în prima zi a anului:

ţi-am scris un poem simplu
ţi-am scris un poem care să te muşte
ţi-am scris un poem să te facă să pui mâna pe cuţit
un poem pe care nu-l mai ţin minte
ţi-am scris un poem elaborat
un poem cu personalitate puternică
ţi-am scris un poem care nu reprezinta nimic
uite asta îmi trece acum prin cap
păcăne dar nu se ştie unde
merg pe strazile obişnuite şi observ cu voce tare
că oamenii ăştia pot trăi fără să se întrebe cine este
această femeie cu privirea pierdută


de Livia Ştefan
din volumul re.volver
anul apariţiei 2012
casa de pariuri literare



-----------------------------------------------------------------------------
Pictor: Berthe Morisot
Titlul: Pe terasă
Titlul original:
Data: 1874
Stilul: Impresionsim
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea: 65.5 x 73 cm
Unde se gaseste: Tokyo Fuji Art Museum, Tokyo, Japonia

Date despre pictor:
Berthe Morisot(14 ianuarie 1841 – 2 martie 1895), pictorita impresionista franceza s-a nascut pe 14 ianuarie 1841 la Bourges, Cher, Franta, intr-o familie burgheza instarita care a incurajat-o, atat pe ea cat si pe sora ei, Edma Morisot, sa devina artiste. Morisot avea sa devina un pictor impresionist de mai mica importanta, dar un simbol pentru prezenta femeilor in avangarda artistica de al sfarsitul secolului XIX.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu