duminică, 14 ianuarie 2018

Sever Burada - Dealul Alb la Balcic

AZI INTERMEZZO CROMATIC CU SEVER BURADA

Despărţire

Peste dealuri şi departe,
Dincolo de al zării hat,
Peste zi şi peste noapte,
Ea pretudindeni l-a urmat.

de Alfred Tennyson

 


-----------------------------------------------------------------------------
Viaţa şi opera pictorului Sever Burada
„Eu am trăit din iluzii. Visurile au fost viaţa mea. Nu am călcat pe pământ. Ceva nevăzut m-a condus iar când am crezut că trăiesc realitatea, tot visul mi-a voalat ochii", scria într-un Jurnal pictorul Sever Burada

-----------------------------------------------------------------------------
Pictor: Sever Burada
Titlul: Dealul Alb la Balcic
Titlul original: Dealul Alb la Balcic
Data: 1930
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe carton
Dimensiunea: 19 × 27,5 cm, semnat stânga jos, respectiv dreapta jos, cu negru, Burada
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Sever Burada (născut Burădescu) (n. 14 ianuarie 1896, Craiova - d. 3 septembrie 1968, București) a fost un pictor român interbelic de origine aromână
La Craiova deschide prima expoziție personală (1924). Alte expoziții personale: 1926, București (sala Ateneului Român) și Craiova; 1928, 1931, 1935 (la Ateneul Român) și 1937 (la Sala Dalles) din București.
A participat la Saloanele oficiale ale vremii, la Expozițiile Cercului artistic oltean, la Saloanele de Toamnă, la Expoziția nudului, la expozițiile Tinerimii artistice etc.
Vara anului 1944 l-a găsit în tabăra mareșalului Antonescu. Judecat pentru crime de război în calitate de comandant al lagărului de la Vapniarka (Transnistria), a fost condamnat la moarte, pedeapsa fiind apoi comutată în închisoare pe viață. Va petrece mulți ani în închisoare, ca deținut politic. Deși ultimii ani ai vieții i-a trăit în libertate, nu a mai creat lucrări de valoare artistică deosebită.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu