luni, 5 februarie 2018

Carl Spitzweg - Botanistul

ANIVERSAREA PICTORULUI ROMANTIC GERMAN CARL SPITZWEG

grădina botanică

astăzi am fost la grădina botanică
un peisaj de neuitat
am crezut că florile sunt cele mai frumoase lucruri pe care le-am văzut
dar m-am înşelat.
în timp ce un canar galben cânta
mi-am petrecut ziua acolo cu tine
ai strălucit printre trandafiri
frumuseţea ta a înflorit întreaga zi
sub cerul albastru deschis
inima mea a fost furată.

(cav)


 


------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Carl Spitzweg
Titlul: Botanistul
Titlul original:
Data; 1927
Stilul: Biedermeier
Mod de realizare: ulei pe panza
Dimensiunea: 35 x 56 cm
Unde se gaseste: Colecţie privată

Date despre pictor:

Carl Spitzweg (5 februarie, 1808 – 23 septembrie, 1885), pictor romantic german si poet.E considerat unul dintre cei mai importanti artisti reprezentativi ai epocii Biedermeier.
S-a nascut in Unterpfaffenhofen, fiind al doilea fiu din cei trei ai Franziskai si Simon Spitzweg. Tatal sau a fost un negustor instarit si si-a pregatit fiul pentru a deveni farmacist.Carl si-a desavarsit studiile si a obtinut diploma de absolvire a Universitatii din Munich, iar in timpul recuperarii dupa o boala, tanarul a inceput sa picteze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu