joi, 22 februarie 2018

Rembrandt Peale - Portretul Rosalbalei Peale

AZI ANIVERSAREA PORTRETISTULUI AMERICAN REMBRANDT PEALE

Azi nu te iubesc ...

Sunt si astfel de zile,
In care parca tot dau si nu primesc,
In care ma intreb
Ce-a fost in gandul meu
Cand iti promiteam viata mea
Azi nu te iubesc....
Azi sunt eu, cu ale mele,
Si tie nu-ti pasa,
Si nu stiu cum am putut crede eu
Ca sufletele noastre-s unul...
In mod sigur, azi nu te iubesc,
Vocea si mirosul tau,
Care imi erau alta data dovada ca Dumnezeu exista
Azi ma exaspereaza,
Ca pe un fumator ce s-a lasat fumul de tigara.
Atat de mult le-am dorit , atat de mult...
Nu , nu le mai vreau, nu mai vreau sa sufar!
In mod sigur, azi nu te iubesc !
Nu vreau sa te vad, nici sa te uiti in ochii mei ,
Azi sunt bine asa, eu, cu ale mele.
Dar nu e prima zi cand nu te iubesc,
Si tare mi-e ca tu, cu un zambet sau un cuvant ,
Maine sau peste o luna, ma vei recuceri.

de Calinici Simona Mirela

 



--------------------------------------------------------------------------------
Calatoria zilei: Tangerine Dream -Loved by the Sun
--------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Rembrandt Peale
Titlul: Portretul Rosalbalei Peale
Titlul original: Portrait of Rosalba Peale
Data: 1820
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Smithsonian American Art Museum.

Date despre pictor:

Rembrandt Peale (22 februarie 1778 – 3 octombrie 1860) a fost un pictor american si curator de muzeu. Pictor portretist prolific, a fost laudat, in special pentru redarea fidela a chipurilor presedintilor George Washington si Thomas Jefferson.Stilul lui Peale a fost influentat de neoclasicismul francez, dupa ce a stat in Paris cand avea 30 de ani.
In iulie 1787, Charles Willson Peale l-a prezentat presedintelui George Washington pe fiul lui , iar tanarul artist aspirant isi privea tatal cand il picta pe viitorul presedinte. In 1795, la varsta de 17 ani, Rembrandt a pictat un Washington imbatranit, presedintele aratand mai batran decat in realitate. Portretul a fost bine primit, iar Rembrandt si-a facut debutul.
La varsta de 20 de ani, Rembrandt s-a casatorit cu Eleanor May Short (1776–1836), o tanara de 22 de ani.Rembrandt si Eleanor au avut noua copii.
Remarcat pentru natura sa „itineranta”, Peale a vizitat Europa de cateva ori pentru a studia arta.
Dupa succesul din Franta, Peale s-a reintors Philadelphia in 1810.Pe 15 august, 1814, Peale si-a lansat primul sau muzeu, imediat dupa ce a intrat in municipalitatea din Baltimore, Maryland. Prevazut initial ca muzeu de Arte si Stiinte, Peale a decis sa expuna numai lucrari de arta si produse fabricate.
Muzeul a fost iluminat cu lampi pe gaz, urmand exemplul fratelui sau, Rubens, din Philadelphia. Aceasta inovatie a facut o mare impresie. Peale a achizitionat un patent important de iluminare cu gaz, iar cu cativa asociati au fondat Gas Light Company din Baltimore.
Peale a murit pe 3 octombrie 1860 in Philadelphia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu