luni, 12 februarie 2018

Sophie Gengembre Anderson - Dragoste într-o ceață


Iubitul meu, sufletul tău ...

Știi tu, iubitul meu , ce știe tot ,
Toți înțelepții ăia ce se ceartă , dacă există suflet sau nu....
E treaba lor,
Eu văd sufletul tău !
Il văd aievea ,
E pe alocuri rotund, și neted , e diafan
în altele , cu răni deschise, hăuri în care de cazi, nu mai ieși veci !
E cu locuri în care plouă, plouă mărunt, cu păreri de rău
Și locuri în care fulgere împart vazduhul cu mici curcubee,
E mai presus de toate, iubitul meu ,
Un loc unde plouă cu soare .

Da, il văd , si aș vrea să mă apropii,
Cu multă grijă și mult tact ,
Să nu-l sperii
Să nu dispară,
Să nu se-nchidă brusc, ca o floare-n fapt de seară .

Este sufletul tău iubitul meu
Acasă al meu ....
Lasă-mă acasă....nu e prea târziu.

de Calinici Simona Mirela



------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Sophie Gengembre Anderson
Titlul: Dragoste într-o ceață
Titlul original: love in a mist
Data;
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor: Colecţie privată

Sophie Gengembre Anderson (1823, Paris – 10 martie 1903, Falmouth, Cornwall) a fost o pictorita englezoaica nascuta in Franta care s-a specializat in pictura de compozitie cu copii si femei in scene rurale.Lucrarile ei apartin genului pre-rafaelit.
Ea a fost fiica lui Charles Gengembre, un arhitect parizian, iar mama ei a fost englezoaica. In cea mai mare parte a fost o autodidacta, dar a studiat portretistica cu Charles de Steuben in Paris in 1843. Familia a plecat din Franta in Statele Unite pentru a scapa de revolutia din 1848 revolution, au locuit mai intai in Cincinnati, Ohio, apoi in Manchester, Pennsylvania, unde Sophie l-a intalnit si s-a casatorit cu pictorul englez Walter Anderson.
In 1854 s-au mutat la Londra unde Sophie si-a expus lucrarile la Academia Regala.S-au stabilit in final la Londra in jurul anului 1863.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu