luni, 12 februarie 2018

Thomas Moran - Sub copaci


AZI POVEŞTI DE LUMINĂ CU PICTORUL THOMAS MORAN

Liniste

Liniste...
Liniste...
peste tot numai liniste...
Mi-e atat de bine aici langa liniste,
langa cerul adus, incovoiat ca un ram
peste inima mea, cand inima n-am,
peste cantecul meu, cand cantece n-am,
peste dragostea mea, cand dragoste n-am,
la marginea lumii, cand lume nu am...

de Dominic Stanca



------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Thomas Moran
Titlul: Sub copaci
Titlul original: Under the Trees
Data; 1865
Stilul: romantic
Mod de realizare: ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Colectie privata
Date despre pictor:

Thomas Moran (12 februarie 1837 – 25 august 1926) a fost un pictor american al scolii Hudson River School. S-a nascut in Bolton, Lancashire, Anglia si a devenit cel mai mare pictor peisagist din America. Inca de timpuriu, Thomas a aratat in interes deosebit in arta, iar la varsta de 15 ani s-a angajat in atelierul unui gravor. Nu a excelat in gravura, insa desenele lui au atras atentia maestrului sau care l-a pus sa schiteze pentru gravurile lui.In timpul liber, Moran a inceput sa faca desene si picturi in acuarela pe care le vindea cu 10$ pana la 15$ pe bucata. In 1856, Tom si fratele lui Edward, care aspira sa devina pictor si el, au inchiriat un atelier in Philadelphia. Thomas a aratat un mare interes fata de lucrarile lui H.M.W. Turner (1775-1851), iar lucrarile lui au fost influentate de stilul acestuia.
Ilustratiile lui Moran au inceput sa apara in diferite publicatii. Artistul si-a adaugat la nume apelativul Yellowstone in 1872 si a inceput sa-si semneze lucrarile cu Tom Yellowstone Moran

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu