luni, 15 martie 2021

Giovanni Morassutti - Corona

 Boala dă cap

Ca în fiecare sară,
Cu baba când ne ie doru,
Să vigem șe-i măi în lume,
Dășchigem tălevizoru …

Șî d-odată pră ochece
Ne-o spăriat pr-amândoi
O doamnă, că șică vine
Corona virus la noi.

Baba înșepu să plângă:
– Să ce duși dă gimineață
Să cumperi tăt șe ne trăbe,
Dân oraș, baș dă la piață!

Ai văzut, că-n măgăzâne,
Toace rafturili-s goale,
Să puni șeasu gimineață
La tri, patru să ce scoale …

– Las babo, că noi avem,
Curechi, șeapă, crumpi, păsulă,
N-o să murim, baș dă foame
Avem mâncare dăstulă!

– Nu ce rige, că șî școala
S-o inchis, baba măi dzâsă,
– Dăgeaba, că școala viețî
O rămaș șî acu dăschisă!

Nu mă spării io dă boală,
Că-i dă le chinez venită,
Șî tu șcii se-i dă la ei,
Nu țâne mult, o clipită!

Șe trăznăi iară vorbeșci,
O văd pră baba cum cască
– Mâne să ce duși să cumperi
Dă unge șcii tu, o mască!

– Lasă, că ț-o dau pr-a me
Am luat-o doar dă tri ori,
Când am fost plecat în sat
Cu capra, dă sărbători!

– Iar ce râdz, da io înșep
Parcă să mă becejăsc
Mă doare capu șî-nșep
Oțără să amețășc ….

– Doamne ajută, dup-o viață ….
Dă când ne-am luat doar pră mine
m-o durut, bine că-nșepe
să ce doară și pră cine ….

de SERGIU BOIAN
(poet în grai bănățean, profesor la Lugoj)



--------------------------------------------------------------------------------------- -
Pictor: Giovanni Morassutti
Titlul: Corona
Titlul original: Corona
Data: 2020
Stilul:
Mod de realizare: carton, bumbac, acuarelă
Dimensiunea: 56.5 x 23.5 cm
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Giovanni Morassutti ( 15 martie 1980 - ) pictor italian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu