luni, 19 aprilie 2021

Fernando Botero - The Toilet in the Morning

 Oglinda

"Sunt din argint, exactă. Nu am prejudecăţi.
Înghit pe loc toate cele ce văd.
Cum se află ele, neaburite de iubire ori silă.
Nu sunt crudă, numai sinceră -
Ochiul unui mic zeu, în patru colţuri.
Meditez îndelung la peretele din faţă.
Este roz, cu pete. L-am privit de-atâta vreme
Încât face parte din inima mea. Dar pâlpâie.
Deseori ne despart tot felul de feţe şi întunericul.

Acum sunt un lac. O femeie se-apleacă deasupra.
Ea mă cercetează ca să afle adevărul despre sine.
Pe urmă se duce la mincinoasele-alea, lumânările, luna.
O văd de la spate, o oglindesc aşa cum este.
Ca răsplată îmi dă lacrimi şi mâini agitate.
Pentru ea sunt importantă. Când vine şi pleacă.
Figura ei dimineaţa întotdeauna ia locul beznei.
Ea a înecat o fetiţă în mine, zi de zi tot din mine
Se apropie de ea o bătrână ca un peşte oribil."

de Sylvia Plath

 


 


----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Fernando Botero
Titlul: The Toilet in the Morning
Titlul original: The Toilet in the Morning
Data: 1971
Stilul: Naïve Art
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Fernando Botero (n. 19 aprilie 1932) este un pictor și sculptor columbian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu