luni, 19 aprilie 2021

Firmin Baes - Portret de femeie

 Poem de dragoste dimineața

"Am visat azi-noapte că te-am hrănit, din greşeală,
cu ceva la care aveai alergie.

Şi ai murit, cât ai clipi.

Nici măcar nu ai vreo alergie,
și totuşi. Visul s-a crăpat. Maşinile şi-au înfipt botul

în nămeții de zăpadă de pe străzile laterale. Uneori
visele picură otravă, îi fac pe cei vii

morți şi apoi vii din nou, învârtindu-se
printr-o cameră necunoscută.

E greu să spui Am nevoie de tine îndeajuns.

Azi am făcut-o. Am intrat sub duş lângă tine
de dimineață cu toate hainele pe mine. Toate clipele

în care ne oprim doar pentru că poate
ne simțim stânjeniți sau nepotriviți, sau ne udăm."

de Tara Skurtu

(tr. Radu Vancu & Tiberiu Neacșu)


----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Firmin Baes
Titlul : Portret de femeie
Titlul original:
Data:
Stilul: impresionism
Mod de realizare: ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Firmin Baes ( 19 aprilie 1874 - 4 decembrie 1943 ) pictor belgian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu