luni, 17 mai 2021

Anna Ostroumova-Lebedeva - Autoportret

 „Rugăciunea de dimineață”

"Eu am mizat pe poeme. Am mizat
pe cărţi savante deştepte
am mizat pe zeci de alte prostii din hârtie. Zadarnic.
Eu am vrut să am un copil. Şi niciun bărbat
nu şi-a lăsat vie sămânţa rod să crească în mine
Am mizat pe iubire. Niciun bărbat
nu m-a vrut pe mine femeie
(poate soră mamă femeie de casă
poate iarbă de mare poate cârpă de praf)

Am mizat pe câteva lucruri calde ale vieţii. Degeaba
Totdeauna degeaba

Acum mizez pe nimic. Nu-mi mai pasă
În solzii mei de peşte stau ca o spadă de oţel
Liberă sunt: nu am suflet. Nici o speranţă
Nimicul creşte. Creşte nisipul
Creşte lumina. Pielea mea s-a făcut transparentă
ca apa. Văd prin carne oasele mele subţiri
mlădioase ca lemnul de sânger. Îmi văd scheletul
Văd mineralele pure. Calciu. Fosfor
Fier şi magneziu. Argintul din glezne

Peste un secol
voi fi un nor de atomi. Liberi de suflet
Liberi de sens

Domine. Tată. Vreau
niciodată să nu mai am trup. Niciodată
suflare de viaţă
Nu trup de om. Nu destin de femeie. Nimic
Doar nimic.
Un nimic ce nu-şi aminteşte. Fără durere
Domine. Un nimic în nimicul căderii"

de de Marta Petreu




-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Anna Ostroumova-Lebedeva
Titlul: Autoportret
Titlul original: Автопортрет
Data : 1940
Stilul: Post - impresionism
Mod de realizare: Acuarela
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Anna Petrovna Ostroumova-Lebedeva (17 mai 1871 - 5 mai 1955) a fost un pictor rus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu