vineri, 14 mai 2021

Domenico Induno - Portreutul lui Aleardo Aleardi

 Cei şapte soldaţi

„...Dar cine eşti, l-am întrebat,
Tu care plângi şi stai de vorbă?”.
El mi-a răspuns: „Prea scurtă mi-e povestea,
O, scump poet. Eu sunt Român,

De-un neam cu tine. De ginta cea latină
Lăsat ca să vegheze, c
u-acvilele pe Istru,
[Involburatul Orient.

O mie şapte sute de ani lăsaţi uitării,
Străbunii mei trăiră...
În faţa ca de sticlă a unui lac
De munte, albastru şi tihnit în adâncime,
Mi-era întreaga lume, în care valul ostenit

Spumos şi-l odihneşte Oltul,
Se răsfrângea cu ziduri albe
A mea căsuţă din părinţi.
Într’o poiană’n mijloc, ruina unui Castru
Durat de Dacicul Traian,
Stătea drept pomenire
A Romei fără moarte...”

de Aleardo Aleardi



----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Domenico Induno
Titlul: Portreutul lui Aleardo Aleardi
Titlul original: Ritratto di Aleardo Aleardi
Data : C. 1850
Stilul: romantism
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea: 177.8 x 132.8 cm
Unde se gaseste: Colecție privată

Date despre pictor:
Domenico Induno ( 14 mai 1815 - 5 noiembrie 1878) pictor italian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu