luni, 12 iulie 2021

Amedeo Modigliani - Portretul poetului

 Modigliani

"Albastru. sânge. albastru
furi piatra pe întuneric
să se vadă cât e de albă
ciopleşte-o cum ai scoate peştii din râu
sau linia din alungire
forme prelinse spre propriul lor înţeles
ca un semn al mirării sub care nu se pune punct
Am zece capete aţipite în gulerul de praf al curţii
din toate o singură linie, subţire
să rămână, suflă!
muzica de piatră, înmărmurire
Nu am decât zece capete azi
las celorlalţi prelungirea lor, ocna de sare a trupului
faceţi loc pe străzi, în pântecul minţii
am zece capete şi le izbesc de zidul oraşului
azi
cu toţi oamenii din cetate
le-am trezit deodată.
Sânge albastru sânge
să furi pulberea de Carrara din plămânii sculptorului
să laşi doar o linie, curgând în sine
neîncetat
apă tare a râului izbucnit
din malul stâng
al oricărui pământ viu."

de Alexandra Pârvan



----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Amedeo Modigliani
Titlul: Portretul poetului
Titlul original: Man's Head (Portrait of a Poet)
Data: 1915
Stilul: Expresionism
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea: 46 x 38.1 cm
Unde se gaseste: Detroit Institute of Arts, Detroit, MI, US

Date despre pictor:
Amedeo Modigliani (12 iulie 1884 – 24 ianuarie 1920) a fost un pictor şi sculptor italian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu