marți, 27 iulie 2021

Joseph Anton Koch - Waterfall near Subiaco

 

Existenţă

"Eu
prizonierul unei lumi înnebunite de alb,
consumatorul fărâmelor de suflet,
cercetătorul de identități ce revarsă lumină,
strivitorul propriilor galerii de idei pesimiste,
zburătorul ce caută-n noapte trambuline către nemurire.
eu
cel care nu i-am fost discipol lui Aristotel timp de 20 de ani
aidoma lui Platon,
cel care nu i-am insuflat viață lui David precum Michelangelo,
cel care nu am elucidat nicio teoremă asemeni lui Thales, Pitagora
și alte genii ce nu se deosebesc de ceilalți prin desăvârșire,
ci prin puterea de a munci mai mult.
eu
singurul cunoscător al alfabetului de motive,
dezorientatul păstor de cuvinte însuflețite,
deținătorul învechitului buton ce dă start sentimentelor.
eu
laborator de substanțe explozânde în particule lirice…"

de Ruxandra Podlisnic
 

 
---------------------------------------------------------------------------------
Pictor:Joseph Anton Koch
Titlul:
Titlul original: Waterfall near Subiaco
Data: 1813
Stilul: Neoclasicism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Alte Nationalgalerie, Berlin, Germany

Date despre pictor:
Joseph Anton Koch (27 iulie 1768 - 12 ianuarie 1839) a fost un pictor austriac

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu