joi, 26 mai 2022

Christin Lutze - Medalioane

 Șase

"Medalioanele blonde ale plopului
s-au scuturat și au ars în prima zi

de vară. Purtam șorțul meu cadrilat
și fără chiloței și făceam cu mâna din răsputeri

la bărcile din preajma golfului,
agățând apele într-un V argintiu.

Bunica își pansase rana
ca de obicei în camera ei rece și întunecată.

Mama a făcut omletă pentru ceai.
Eu și Charlie am sărit ca puricii

de pe casa veche din piatră și am căzut
chicotind pe banca înverzită.

Unu, doi, trei, pași înapoi
pentru o cursă lungă, patru, cinci, șase...

Și am călcat în hău.
Bucăți de sticlă verde și maro

au rupt șorțul cadrilat
în timp ce m-am prăbușit și Charlie se holba

cu ochi mari de broască la brațul meu, îndoit
improbabil înspre cot.

La spital, Kermit arăta necăjit
de confiscarea bomboanelor de ciocolată

și stătea îmbufnat la capătul patului.
Bunica a văzut șorțul în visele ei,

dispărând peste marginea prăpastiei.
În fiecare zi, medicii rezidenți veneau

și își luau mai multe notițe, holbându-se
și zornăind-și stetoscoapele.

Eu mă foiam în scaunul din răchită,
inserând o andrea

în ghipsul prăfuit, mereu
ratând mâncărimea la câțiva centrimetri.

Nu-mi dădeam seama ce am stricat.
Charlie devenise dintr-o dată copilăros,

și, oricum, era băiat.
Am strâns autografe și m-am îmbufnat.

Când în sfârșit mi-am dat ghipsul jos,
brațul meu, ca un balon cu heliu, a plutit."

de Caitríona O’Reilly

 


 
-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Christin Lutze
Titlul: Medalioane
Titlul original:
Data :
Stilul:
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Christin Lutze pictor german.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu