joi, 26 mai 2022

Ilka Gedo - Autoportret in roz

 părinții mei mă iubeau atât de mult când eram copil

"că mi-au cumpărat plastilină
să mi-o bag în nas și în gură să nu mai plâng.
când am crescut mai mare, mi-au spus
că mă iubesc atât de mult încât trebuie să mă lege cu sfoară de calorifer
să nu mă fure sectanții. mi-au dat și o savarină
la care mă uitam salivând până s-a topit
că era pe masă, iar eu legată cu sfoară de calorifer.
când am mers la școală, părinții mei
mi-au spus că mă iubesc atât de mult încât trebuie
să iau zece pe linie și mi-au pus în spate
un ghiozdan cu cărămizi. pe drum, m-am împiedicat
de o pietricică fermecată care mi-a spus
că îmi rezolvă temele dacă o țin sub limbă.
când m-am întors acasă, părinții mei m-au luat la întrebări,
dar eu tăceam. tata s-a înfuriat și mi-a ars una
de am înghițit pietricica fermecată
și s-a făcut ditamai pietroiul în stomacul meu.
au chemat salvarea și medicii au scos din stomacul meu un pui de dinozaur.
au dat anunț la mica publicitate și a venit un savant
de la Antipa care l-a disecat
și l-a pus într-un borcan cu formol, iar pe mine m-a împăiat."

de Ofelia Prodan


 
-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Ilka Gedo
Titlul: Autoportret in roz
Titlul original:
Data : 1984
Stilul: Expresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Ilka Gedo ( 26 mai 1912 - 19 iunie 1985) a fost o pictorița maghiară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu