sâmbătă, 17 iunie 2017

Francisco Oller - La Hacienda Buenavista în Ponce, Puerto Rico - aniversare


* * *

admiși alături de asini în ciurda maronie
mergem liniștiți pe un drum bătătorit
fără să ne pese de dealurile din depărtare
acoperite de nori aproape gri

doar un tren ne mai taie calea cîteodată
trezind la realitate un taur negru aparent liniștit

(cav)


------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Francisco Oller
Titlul: La Hacienda Buenavista în Ponce, Puerto Rico
Titlul original:
Data : 1840
Stilul: Impresionist
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Francisco Oller (17 iunie 1833 - 17 mai 1917) a fost un artist vizual din Puerto Rico . Oller este singurul pictor din America Latină care a jucat un rol în dezvoltarea impresionismului .

Sabin Bălaşa - Cristalul - aniversare

ANIVERSAREA PICTORULUI SABIN BĂLAȘA

* * *

cuvinte rămase după reflux
un ecou în scoicile împrăștiate pe nisipul moale
și umbra unui pescăruș cuibărit la sînul tău
miroase a alge


(cav)


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor:Sabin Bălaşa
Titlul: Cristalul
Titlul original:
Data :
Stilul: Surrealism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
Sabin Bălaşa ( 17 iunie 1932, Dobriceni, Olt – 1 aprilie 2008, Bucureşti) a fost un pictor român, autor şi regizor de filme de pictură animată, cât şi scriitor. Absolvent în 1955 al Institutului de Artă Nicolae Grigorescu Bucureşti.
Obsesia declarată a vieţii şi a artei lui Sabin Bălaşa a fost să iniţieze o mare renaştere artistică şi culturală. El a ales să fie renascentist, înţelegând că Renaşterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoţeşte, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Dincolo de valoarea intrinsecă a picturii sale, apreciată în întreaga lume cu atribute acordate doar capodoperelor, opera amplă a lui Sabin Bălaşa, care cuprinde, deopotrivă şi creaţia cinematografică (i s-au acordat prestigioase premii internaţionale pentru filmele de animaţie[necesită citare]), literară şi publicistică, îşi pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.
Deşi arta sa nu e nici pe departe facilă, ea se dezvăluie cu generozitate şi, pe insesizabile trepte de iniţiere, spune cu adevărat ceva oricărui privitor. Pe Sabin Bălaşa nu trebuie să-l explici ca să-l simţi, şi abia după ce-l simţi începi să-ţi explici lumea în care ai simţit. O hermeneutică hipnotică unică şi tipică artei lui Sabin Bălaşa dezvăluie cu discreţie ceea ce autorul ştia dintotdeauna – Renaşterea pe care îşi propunea s-o iniţieze înflorise deja din chiar clipa în care măiastra sa mână apucase penelul.

Giovanni Paolo Panini - Interiorul unei galerie de arta. Colecția Cardinalului Silvio Valenti Gonzaga - aniversare

ANIVERSAREA PICTORULUI GIOVANNI PAOLO PANINI

* * *

tablouri tablouri tablouri peste tot
pe covor
în patul meu
în spatele fiecărei uși
în conversațiile mele


nu pot înțelege
această dependență periculoasă
de portrete

(cav)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor:Giovanni Paolo Panini
Titlul:Interiorul unei galerie de arta. Colecția Cardinalului Silvio Valenti Gonzaga
Titlul original:
Data : 1740
Stilul:
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Wadsworth Atheneum, Hartford, CT, US
Date despre pictor:
Giovanni Paolo Panini sau Pannini (17 iunie 1691 - 21 octombrie 1765) a fost pictor și arhitect , care a lucrat la Roma și este cunoscut mai ales ca unul dintre vedutisti ("pictori de vedere"). În calitate de pictor, Panini este cel mai bine cunoscut pentru viziunile sale din Roma, în care a manifestat un interes deosebit pentru antichitățile orașului. Printre cele mai faimoase lucrări ale sale se numără viziunea interioară a Pantheonului (în numele lui Francesco Algarotti ) și vedutele sale - pictură a galeriilor de imagini care conțin vederi despre Roma. Majoritatea operelor sale, în special cele de ruine, au o înfrumusețare fantezistă și ireală caracteristică temelor capricio . În aceasta seamănă cu capricciul lui Marco Ricci . Panini a pictat și portrete, inclusiv unul al Papei Benedict al XIV-lea .

John Linnell - Furtună în cîmp

* * *

nori gri
un fulger
un tunet
deasupra unui cîmp vestesc o noapte de furtună
își încearcă norocul
dar noi calmi sub coarde de vioară
întindem aripile și zburăm
departe de lumea răvășită


un copil are nevoie de grija părintească
terapeuții bat cîmpii
cu o lejeritate grațioasă
ne ascundem expresia triumfătoare de pe chip
care se ține după noi
ca un scai

(cav)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor:John Linnell
Titlul: Furtună în cîmp
Titlul original:
Data :
Stilul:
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
John Linnell (16 iunie 1792 – 20 ianuarie 1882) a fost un pictor peisagist englez. Linnell a fost naturalist si rival al pictorului John Constable. Avea o pasiune pentru arta nord-europeana din perioada Renasterii, in special pentru Albrecht Dürer. De asemenea s-a asociat cu William Blake, caruia i l-a prezentat pe Samuel Palmer si alti Antici. Linnell s-a nascut in Bloomsbury, Londra. Tatal lui era cioplitor si aurar si l-a adus in contact cu lumea artistica inca de la o varsta frageda. Desena in creta si in creion inca de la varsta de 10 ani si-si vindea lucrarile. Primele lectii de arta le-a luat de la Benjamin West si a stat un an in casa lui John Varley, pictor in acuarela, unde i-a avut colegi pe William Hunt si William Mulready si unde a facut cunostinta cu Shelley, Godwin si alti oameni de marca. In 1805 a fost admis ca student la Royal Academy, unde a obtinut medalii pentru desen, modelare si sculptura. A fost pregatit si ca gravor. La maturitate s-a ocupat mult de sculptatul cu dalta si a publicat in 1834, o serie de contururi dupa frescele lui Michelangelo din Capela Sixtina, iar in 1840, a supravegheat selectarea de placi dupa picturi in palatul Buckingham Palace, una dintre ele, un peisaj de Titian, fiind gravata prin metoda mezzotint de el insusi.
Lucrarile lui trateaza de obicei unele scene de peisaj tipic englezesc monoton, care e facut impresionant prin efectul superb al rasaritului sau apusului.Lucrarile sunt pline de sentiment poetic adevarat si bogate in lumina si culoare.
Linnell a fost unul dintre cei mai buni prieteni si patron al artistului William Blake. I-a comandat doua lucrari, cea mai mare comanda pe care a prit-o vreodata, desene si gravuri pentru „The Inventions to the Book of Job” si ilustratii la Dante Aligheri.
A fost prieten si cu pictorul Edward Thomas Daniell.

Sabin Balasa - Inocenta

ZIUA SABIN BĂLAȘA

Inocență

Lasă timpul să-ţi vorbească despre inocenţa mea,
Lasă vântul să-ţi şoptească, pe strune de chitară...melancolia mea...


Lasă soarele să-ţi zâmbească cu inocenţa mea de ieri
Şi trandafirii să înflorească sub atingerea ta de catifea...

Lasă stelele în noapte să se aprindă-n ochii mei,
Sub priviri îngemănate, vom rămâne doar tu şi eu...

Amintiri păstrate-n suflet, ca un trandafir suav,
Pus în cartea nemuririi, timpul l-a păstrat frumos...

Dar cum frumuseţea trece ca un vis frumos de vară,
Totul trece şi se schimbă, inocenţa noastră moare?

Trandafirul va rămâne, cu acel miros suav,
Cum şi sufletul rămâne acelaşi, după ani şi ani...

Deci lasă timpul să-ţi vorbească despre inocenţa mea,
Nu contează frumuseţea fizică, viaţa chipu-ţi va brăzda...

Caută adânc în suflet, acolo cresc doar trandafiri,
Iar când timpul se va scurge, sufletul tău va înflori...

Lasă timpul să-ţi vorbească, despre mine, despre noi,
Despre inocenţa noastră, despre magia clipelor în doi.

de Cristian Alina

"Inocența și frumusețea au un singur dușman: scurgerea timpului."- William Butler Yeats


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictura : Sabin Balasa
Titlul tablou: Inocenta
Sabin Bălașa (n. 17 iunie 1932, Dobriceni județul interbelic Olt - d. 1 aprilie 2008, București) a fost un pictor, autor și regizor de filme de pictură animată, dar și scriitor român. Bălașa a absolvit în 1955 Institutul de Artă Nicolae Grigorescu din București.
Obsesia declarată a vieții și a artei lui Sabin Bălașa a fost să inițieze o mare renaștere artistică și culturală. Alegerea sa a fost să fie renascentist, înțelegând că Renașterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoțește, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Dincolo de valoarea intrinsecă a picturii sale, apreciată în întreaga lume cu atribute acordate doar capodoperelor, opera amplă a lui Sabin Bălașa, care cuprinde, deopotrivă și creația cinematografică (i s-au acordat prestigioase premii internaționale pentru filmele de animație[necesită citare]), literară și publicistică, își pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.
Deși arta sa nu e nici pe departe facilă, ea se dezvăluie cu generozitate și, pe insesizabile trepte de inițiere, spune cu adevărat ceva oricărui privitor. Pe Sabin Bălașa nu trebuie să-l explici ca să-l simți, și abia după ce-l simți începi să-ți explici lumea în care ai simțit. O hermeneutică hipnotică unică și tipică artei lui Sabin Bălașa dezvăluie cu discreție ceea ce autorul știa dintotdeauna - Renașterea pe care își propunea s-o inițieze înflorise deja din chiar clipa în care măiastra sa mână apucase penelul.

Sabin Bălașa - Zbor

ZIUA SABIN BĂLAȘA

Lăsaţi-mă să zbor!

Obosită
De-atâta nepăsare,
Zdrobită
Sub paşii grei
Ai unei lumi fără repere,
Am învăţat
Să zbor printre stele.
Să privesc lumea
Cu ochi de dragoste.
Să mă hrănesc
Cu Lumină.
Să-mi dăruiesc inima
Şi zâmbetul.
Nu ştiu trăi altfel.
Nu pot înţelege
Iubirea
Fără trăire.
Trăirea
Fără Iubire.
Nu pot!
Nu vreau!
Aşa că…
Lăsaţi-mă să zbor!


de Mariana Mihai


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Sabin Bălașa
Titlul: Zbor
Data : 1971
Media: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 46 × 55 cm
Semnat şi datat dreapta jos, cu brun, Sabin Bălaşa, (19)71
Pasiunea pentru mitul românesc, pentru basm și pentru imaginarul mistic l-a condus pe Sabin Bălașa spre o operă învolburată și misterioasă. Tradusă privitorului prin paleta mai mereu coordonată de acel albastru tipic, creația lui Bălașa ne poartă într-o lume a fantasmelor picturale.
Sabin Bălașa (n. 17 iunie 1932, Dobriceni județul interbelic Olt - d. 1 aprilie 2008, București) a fost un pictor, autor și regizor de filme de pictură animată, dar și scriitor român. Bălașa a absolvit în 1955 Institutul de Artă Nicolae Grigorescu din București.
Obsesia declarată a vieții și a artei lui Sabin Bălașa a fost să inițieze o mare renaștere artistică și culturală. Alegerea sa a fost să fie renascentist, înțelegând că Renașterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoțește, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Dincolo de valoarea intrinsecă a picturii sale, apreciată în întreaga lume cu atribute acordate doar capodoperelor, opera amplă a lui Sabin Bălașa, care cuprinde, deopotrivă și creația cinematografică (i s-au acordat prestigioase premii internaționale pentru filmele de animație[necesită citare]), literară și publicistică, își pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.
Deși arta sa nu e nici pe departe facilă, ea se dezvăluie cu generozitate și, pe insesizabile trepte de inițiere, spune cu adevărat ceva oricărui privitor. Pe Sabin Bălașa nu trebuie să-l explici ca să-l simți, și abia după ce-l simți începi să-ți explici lumea în care ai simțit. O hermeneutică hipnotică unică și tipică artei lui Sabin Bălașa dezvăluie cu discreție ceea ce autorul știa dintotdeauna - Renașterea pe care își propunea s-o inițieze înflorise deja din chiar clipa în care măiastra sa mână apucase penelul.

Sabin Bălașa - Fascinație

ZIUA SABIN BĂLAȘA

Fascinatie

Am luat snopul de vise si am dat cu el
intr-o geometrie a iubirii.
Si n-am putut ascunde setea
in care se scufunda
tampla atingerii.


Si-atunci, aproape de pieptul noptii
am scos din mine pasarea sfanta
si-am aruncat-o de pe culmea dorintei
in aceasta lume a ta
facuta din lucruri puternice,
din gesturi de demult
iubite.

Si-n scrasnetul muntelui,
osul aripii intins
aprinde un tipat.
Triunghiul inimii rasufla din nou
prin cuvinte:

Dragostea m-a invins!

de Raoul Savos


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Sabin Bălașa
Titlul: Fascinație
Pasiunea pentru mitul românesc, pentru basm și pentru imaginarul mistic l-a condus pe Sabin Bălașa spre o operă învolburată și misterioasă. Tradusă privitorului prin paleta mai mereu coordonată de acel albastru tipic, creația lui Bălașa ne poartă într-o lume a fantasmelor picturale.
Sabin Bălașa (n. 17 iunie 1932, Dobriceni județul interbelic Olt - d. 1 aprilie 2008, București) a fost un pictor, autor și regizor de filme de pictură animată, dar și scriitor român. Bălașa a absolvit în 1955 Institutul de Artă Nicolae Grigorescu din București.
Obsesia declarată a vieții și a artei lui Sabin Bălașa a fost să inițieze o mare renaștere artistică și culturală. Alegerea sa a fost să fie renascentist, înțelegând că Renașterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoțește, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Dincolo de valoarea intrinsecă a picturii sale, apreciată în întreaga lume cu atribute acordate doar capodoperelor, opera amplă a lui Sabin Bălașa, care cuprinde, deopotrivă și creația cinematografică (i s-au acordat prestigioase premii internaționale pentru filmele de animație[necesită citare]), literară și publicistică, își pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.
Deși arta sa nu e nici pe departe facilă, ea se dezvăluie cu generozitate și, pe insesizabile trepte de inițiere, spune cu adevărat ceva oricărui privitor. Pe Sabin Bălașa nu trebuie să-l explici ca să-l simți, și abia după ce-l simți începi să-ți explici lumea în care ai simțit. O hermeneutică hipnotică unică și tipică artei lui Sabin Bălașa dezvăluie cu discreție ceea ce autorul știa dintotdeauna - Renașterea pe care își propunea s-o inițieze înflorise deja din chiar clipa în care măiastra sa mână apucase penelul.

Sabin Bălașa - exodul spre lumină

ZIUA SABIN BĂLAȘA

Toți mor

“Toți mor”
spunea floarea
și își răspândește parfumul.


“Toți vor muri”
spunea tânărul
și își vede de viață.

“Toți vor muri odată”
spune bătrânul grăbit
să plece la treburi
de parcă moartea pândind
i-ar da viață.

De Riri Sylvia Manor
din Pestriț, editura Paralela 45, 2010


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Sabin Bălașa
Titlul: exodul spre lumină
Pasiunea pentru mitul românesc, pentru basm și pentru imaginarul mistic l-a condus pe Sabin Bălașa spre o operă învolburată și misterioasă. Tradusă privitorului prin paleta mai mereu coordonată de acel albastru tipic, creația lui Bălașa ne poartă într-o lume a fantasmelor picturale.
Sabin Bălașa (n. 17 iunie 1932, Dobriceni județul interbelic Olt - d. 1 aprilie 2008, București) a fost un pictor, autor și regizor de filme de pictură animată, dar și scriitor român. Bălașa a absolvit în 1955 Institutul de Artă Nicolae Grigorescu din București.
Obsesia declarată a vieții și a artei lui Sabin Bălașa a fost să inițieze o mare renaștere artistică și culturală. Alegerea sa a fost să fie renascentist, înțelegând că Renașterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoțește, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Dincolo de valoarea intrinsecă a picturii sale, apreciată în întreaga lume cu atribute acordate doar capodoperelor, opera amplă a lui Sabin Bălașa, care cuprinde, deopotrivă și creația cinematografică (i s-au acordat prestigioase premii internaționale pentru filmele de animație[necesită citare]), literară și publicistică, își pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.
Deși arta sa nu e nici pe departe facilă, ea se dezvăluie cu generozitate și, pe insesizabile trepte de inițiere, spune cu adevărat ceva oricărui privitor. Pe Sabin Bălașa nu trebuie să-l explici ca să-l simți, și abia după ce-l simți începi să-ți explici lumea în care ai simțit. O hermeneutică hipnotică unică și tipică artei lui Sabin Bălașa dezvăluie cu discreție ceea ce autorul știa dintotdeauna - Renașterea pe care își propunea s-o inițieze înflorise deja din chiar clipa în care măiastra sa mână apucase penelul.

Jonathan Wolstenholme - Shakespearean Scholar

Sonetul XVII

Va crede cineva prin vreme-un vers
Ce-l scriu despre-nsuşirile-ţi divine?
Chiar de-i mormînt în care ţi s-a şters
Pe jumătate tot ce-aveai în tine?
Dar ochii tăi superbi, chiar de-aş putea
Să îi descriu, sau însuşiri cereşti,
Urmaşii-or zice: „bardul ne minţea,
Pe chip de muritor nu le găseşti”.
Hîrtia s-o decolora prin ani
Dispreţuită – moş senil şi trist -
Virtutea ta: vers şchiop şi de doi bani,
Ieşită din delirul de artist.
Dar un copil dac-ai avea, mereu
Ai dăinui: în el şi-n versul meu.


de William Shakespeare


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jonathan Wolstenholme
Titlul: Shakespearean Scholar
Data: 2003
Jonathan Wolstenholme, un artist britanic născut în 1950 şi absolvent al Croydon Art College, care a colaborat ca ilustrator independent cu numeroase reviste, edituri şi agenţii de publicitate. Lucrările sale au fost expuse în orașe precum Londra, New York sau Boston.
Wolstenholme îşi manifestă pasiunea pentru cărţile de anticariat şi, cu umor, creează într-o manieră suprarealistă o lume a cărţilor compusă din imagini antropomorfe. Artistul lucrează în acuarelă, cu o deosebită atenţie pentru detalii, în așa fel încât naturile sale moarte cu cărţi par cât se poate de vii. Seria de ilustraţii poartă denumirea de Books on Books.
Sunt convinsă că privind aceste acuarele aţi intuit fascinaţia artistului pentru cărţile vechi. Mie imaginile mi-au făcut poftă să colind anticariatele în căutare de cărţi cu pagini îngălbenite de vreme, cu aromă dulceagă de vanilie, care adăpostesc între coperți poveşti minunate ce aşteaptă să fie redescoperite.

Jonathan Wolstenholme - Jocul de șah

Un joc de şah e viaţa

Un joc de şah e viaţa. Destinul singur joacă...
Iar noi suntem pionii. Vrând de urât să-i treacă,
Ne mută, ne opreşte, un timp ne mută încă
Şi-apoi în cutia Neantului ne-aruncă...


catren de Omar Khayyam

“Citește zi și noapte, rătăcind prin spaima veacului, și nu uita că lectura suplinește oricând opiul. Cărțile trebuie înghițite ca prafurile adormitoare. Nimeni nu citește pentru a ști, ci pentru a uita.” (Emil Cioran)


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jonathan Wolstenholme
Titlul: Jocul de șah
Data: 2003
Jonathan Wolstenholme, un artist britanic născut în 1950 şi absolvent al Croydon Art College, care a colaborat ca ilustrator independent cu numeroase reviste, edituri şi agenţii de publicitate. Lucrările sale au fost expuse în orașe precum Londra, New York sau Boston.
Wolstenholme îşi manifestă pasiunea pentru cărţile de anticariat şi, cu umor, creează într-o manieră suprarealistă o lume a cărţilor compusă din imagini antropomorfe. Artistul lucrează în acuarelă, cu o deosebită atenţie pentru detalii, în așa fel încât naturile sale moarte cu cărţi par cât se poate de vii. Seria de ilustraţii poartă denumirea de Books on Books.
Sunt convins că privind aceste acuarele aţi intuit fascinaţia artistului pentru cărţile vechi. Mie imaginile mi-au făcut poftă să colind anticariatele în căutare de cărţi cu pagini îngălbenite de vreme, cu aromă dulceagă de vanilie, care adăpostesc între coperți poveşti minunate ce aşteaptă să fie redescoperite.

Claude Monet - Nuferii şi norii

Imortanţa neimportantului

Oamenii care mi-au evadat din memorie,
Oamenii cu care nu am colorat cuvintele
deşi am vorbit.

Oamenii cărora le-am putut atinge corpul
dar niciodată gândul,
- corp despuiat de suflet.

Oameni aduşi de vânt
şi plecaţi cu el,
zmei cu coarda ruptă.

Oameni deghizaţi în anonimi
sedimentaţi de-a valma
pe nisipul mării mele interioare.

Totuşi
din când în când
ei mai trimit spre suprafaţă sticle cu bilete
pe care eu,
orbită de subconştient,
le citescu cu degetele...


de Riri Sylvia Manor


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Riri Sylvia Manor (născută Aberfeld) scria poezii de la nouă ani dar a renunţat la dorinţa de a studia filologia şi filosofia dezamagită de puternica influenţă ideologică din facultăţile umanistice pe vremea lui Gheorghiu-Dej. Astfel, s-a înscris la Facultatea de medicină din Bucureşti, dar în 1960 a primit aprobarea de a părăsi România. Ajunsă în Israel şi-a continuat studiile acolo, apoi în Statele Unite, devenind Profesor de Oftalmologie si Neuro-oftalmologie la Facultatea de Medicină din Tel Aviv.
După aproape douazeci de ani de „tacere poetica”, în anul 1979 a reînceput să scrie poezii. Să scrie şi să publice poezii, dar în limba ebraică. A primit premiul de poezie Ofer Lider în Israel.
Revenită dupa 30 de ani în România, în 1990, cu ajutoare medicale, a reînceput să citească literatură în limba română şi, aşa cum spune autoarea, i s-a întâmplat un miracol: dupa 40 de ani de întrerupere, a reînceput să scrie poezie în limba română.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Claude Monet - Nuferii şi norii
Data: 1880
Stilul: Impresionism
Oscar-Claude Monet (n. 14 noiembrie 1840, Paris – d. 5 decembrie 1926, Giverny) a fost un pictor impresionist din Franța.
Monet s-a născut la Paris, Franța. Familia sa s-a mutat la Le Havre în Normandia când el avea cinci ani. Tatăl său ar fi dorit ca Monet să intre în afacerea familiei, băcănia, dar Oscar Monet voia să picteze. Eugène Boudin, un artist care a lucrat în mare parte la picturi plein air - schițe rapide făcute în aer liber - pe plajele Normandiei, l-a învățat câteva tehnici ale picturii în 1856. La început artistul nu era deloc de acord cu lucrările facute de Boudin, dar acesta l-a învățat să deschidă ochii asupra naturii : "... în sfârșit ,ochii mi s-au deschis și am înțeles cu adevărat natura. Am învățat în același timp s-o iubesc ."

Eric Thompson - Ella Fitzgerald

malŝparitaj tagoj vocea ellei fitzgerald cântând ”i can't believe that you're in love with me” îmi aduce aminte de zilele pierdute ș...