luni, 20 martie 2017

Anna Marie Ellenrieder - aniversare - Te-am iubit

ANIVERSAREA PICTORITEI GERMANE ANNA MARIE ELLENRIEDER

Te-am iubit

Te-am iubit, poate şi-acum te mai iubesc
Flacăra iubirii din mine e încă vie
La tremurul ei molcom sufletu-mi încălzesc
Dar nu vreau asta motiv de supărare să-ţi fie.
În tăcere şi deznădăjduit te-am iubit
Când prea gelos, când prea timid.
Mă rog Domnului să-ţi scoată în cale-un alt iubit
La fel de tandru şi de candid.


de Alexander Pushkin


----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Anna Marie Ellenrieder
Titlul: Autoportret
Titlul original:
Data:1810
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Anna Marie Ellenrieder (20 martie 1791 – 5 iunie 1863 in Konstanz) a fost o pictoriţă germană.
S-a nascut in Konstanz, Germania, fiica lui Konrad si al Annei Maria Herrmann si nepoata lui Franz Ludwig Herrmann.
A studiat sub indrumarea pictorului miniaturist Joseph Einsle. Portretele ei, similare cu stilul celor pictate de Angelica Kauffman, au facut-o sa devina prima femeie intrata la Academia de Arte Frumoase din München.
Intre 1822 si 1824 a stat in Roma, unde a devenit discipolul lui Johann Friedrich Overbeck. Dupa aceea a inceput sa picteze, inclusiv lucrarea ‘Stoning of St. Stephen’ pentru biserica St. Stephen din Karlsruhe. In 1829, ea a devenit pictorul de curte al Marii Ducese Sophie de Baden.
Ellenrieder s-a reintors in orasul sau natal in anii 1840 si a continuat sa produca lucrari religioase. Cele doua lucrari ale ei „Der 12 jährige Jesus im Tempel / The 12 year old Jesus in the Temple” din 1849 (ulei pe panza, 203,2 x 139,7 cm) si „Hl Felicitas und ihre sieben Söhne / Holy Felicitas and her Seven Sons” din 1847 (ulei pe panza, 127 x 177,8 cm) au fost achizitionate de regina Victoria.
A murit in orasul ei natal Konstanz in 1863.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu