miercuri, 19 aprilie 2017

Sir George Clausen RA - Şcolăriţă

Romanță

I

A mea tânără taină afund rămâne-ascunsă
În tristu-mi, singuratic suflet prea obosit;
Iar când inima-mi bate de sila ei împunsă
L-a ta ca să răspunză, atunci ea s-a vădit!


Și singură-n tăcere o simt iar tremurând.

II

A mea flacără este vecinică, nevăzută
Ca și slaba lumină candelei sub mormânt,
Ș-a deznădejdii rece întunecime mută
În veci nu o va stinge; iar razele ei sânt

Întocmai de zadarnici ca și când n-ar fi fost.

III

Aibi-mă-n pomenirea-ți, la groapa mea nu trece
Făr-a-ți arunca ochiul și fără a gândi
L-aceea ce cenușa-i te simte, deși rece;
Singura chinuire și iad ce-aș suferi

Este de a fi stinsă din pomenirea ta.

IV

Ascultă-mi ast din urmă glas singur pentru tine
Virtutea nu oprește a plânge pe cei morți;
În veci eu ți-am cerut-o, fă-mi singurul ast bine
O lacrimă să-ntimpin l-a veciniciei porți,

Întâia ș-a din urmă răsplată de amor.

de George Gordon (Lord) Byron



----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Sir George Clausen RA
Titlul : Şcolăriţă
Titlul original:
Data:
Stilul:
Mod de realizare:ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Sir George Clausen RA (18 aprilie 1852 – 1944), a fost un artist englez care a lucrat in ulei si acuarela, gravura, mezzotint, dry point si, ocazional, litografii.
S-a nascut in Londra, fiul unui artist decorativ, din 1867-1873 a urmat cu succes cursurile clasei de desen de la scoala South Kensington Schools. Dupa absolvire a lucrat in studioul lui Edwin Long RA si in Paris sub indrumarea lui William-Adolphe Bouguereau si Robert Fleury.
Subiectele picturilor lui sunt peisajele. Picturile lui exceleaza in redarea aspectului lucrurilor in pete de lumina, sau in adapostul umbros al unei magazii sau grajd.
A fost profesor de pictura, a publicat lucrari despre arta. Clausen a fost artist oficial de razboi in timpul Primului Razboi Mondial, in care logodnicul fiicei lui si-a pierdut viata; aceasta tragedie l-a inspirat in pictura „Youth Mourning”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu