duminică, 2 aprilie 2017

William Holman Hunt - aniversare - Bianca

ANIVERSAREA PICTORULUI WILLIAM HOLMAN HUNT PE VERSURILE POETEI MATILDA CUGLER - PONI

Ce vrei

Ce vrei să fac cu mine?
Eu nu mă pot schimba
Şi cum e a mea faţă
Aşa-i inima mea.


Eu nu pot să plec fruntea
Şi nu m-oi umili,
Chiar împăratul lumii
Cu mine de-ar vorbi!

De văd o mişelie,
Încerc s-o biciuiesc.
Iubirea mea-i iubire.
Urăsc ceea ce urăsc.

Nu pot!... Pot toate-n lume,
Să ştiu că mi-i iubi,
Dar mare-ar fi schimbarea.
Eu cred că aş muri!

de Matilda Cugler-Poni


----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: William Holman Hunt
Titlul: Bianca
Titlul original:Bianca
Data:
Stilul:
Mod de realizare: ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor:
William Holman Hunt(2 aprilie 1827 – 7 septembrie 1910) a fost un pictor englez, unul din fondatorii Frăției Pre-Rafaelite(Pre-Raphaelite Brotherhood).William Holman Hunt si-a schimbat numele de „Hobman” in Holman dupa ce a observat ca un pastor i-a pronuntat gresit numele cand s-a botezat la biserica Saint Mary the Virgin, Ewell.Dupa ce a urmat cursurile de arta ale scolii Royal Academy, Hunt s-a razvratit impotriva influentei fondatorului ei, Sir Joshua Reynolds. A infiintat miscarea pre-rafaelita in 1848, dupa ce l-a intalnit pe poetul si artistul Dante Gabriel Rossetti. Impreuna cu John Everett Millais au cautat sa revitalizeze arta punand accent pe observarea detaliata a lumii naturale intrun spirit de quasi-religios devotament fata de adevar.
Aceasta abordare religioasa a fost influentata de calitatile spirituale ale artei medievale, in opozitie cu pretinsul rationalism al Renasterii intruchipate de Raphael.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu